Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A metaverzumban is felépíti új gyárát a Hyundai
A Hyundai Motor járműgyártó az amerikai Unity Technologies-zal összefogva fogja elkészíteni a 2022 végén megnyitó új szingapúri üzemének metaverzumi mását, vagyis digitális ikrét.
Az együttműködésről szóló egyetértési nyilatkozatot nemrég írta alá a koreai OEM és új partnere, a Unity nevet viselő, széleskörűen alkalmazott videojáték-motort is fejlesztő Unity Technologies.
A megállapodással, ami az okos gyártás, a mesterséges intelligencia, illetve az autonóm vezetési szimuláció területein folytatott kooperációra terjed ki, a Unity a Hyundai stratégiai partnerévé vált.
Az első metagyár
A kettő vállalat együttműködésének központi elemét egy metaverzum platform, arra alapozva pedig egy gyár, egészen pontosan a Hyundai Motor Szingapúri Globális Innovációs Központjának (HMGICS) digitális ikertestvérének elkészítése jelenti. A Hyundai által metagyárnak nevezett digitális más lehetővé fogja tenni a tesztek virtuális lefuttatását, azáltal többek között a problémák megoldását anélkül, hogy a mérnököknek fizikailag fel kellene keresnie az üzemet, illetve meg kellene akasztani a valós folyamatokat.
A szingapúri üzem lesz az első, ahol a Hyundai ki fogja próbálni a metagyár koncepcióját. A létesítményben fejlett technológiákhoz, valamint mobilitási szolgáltatásokhoz kapcsolódó fejlesztésekkel fognak foglalkozni, ami mellett elektromos járműveket is fognak gyártani. A Unity nem csupán a digitális iker elkészítésében, de a mesterséges intelligencia, az 5G és más fejlett technológiák helyi integrálásában is támogatást fog nyújtani a Hyundai-nak.
A Hyundai egyébként nem az első olyan autógyártó, ami a digitális iker alkalmazása mellett döntött. A BMW például jelenleg az összes nagyobb gyára digitális beszkennelésén dolgozik, míg a Porsche az autók karbantartásában használja a technológiát.
Virtuális térbe invitálnák a vásárlókat
A Hyundai és a Unity partnersége a metagyár koncepcióján kívül egy valós idejű, autóvásárlást támogató 3D-s virtuális platform kifejlesztésére is irányul. A Hyundai tervei szerint a platform a vásárlói széles körének lesz elérhető, lehetővé téve számukra, hogy a járművek különböző felszereltségeit digitális térben próbálhassák ki, még azelőtt, hogy meghoznák választásukról a végső döntést.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!