|
A lakkozóban nem jártunk, de megmutatjuk a folyamatokat |
|
Fényezőrobotok |
|
Bármilyen színt kikevernek |
A logisztikai területet is beleértve összesen mintegy 720 méteres hosszával és a nagyméretű, napfényt beengedő ablakaival a szerelőcsarnok a győri gyárbővítés egyik jellegzetes épülete. Jelenleg már négy modellt gyártanak egyazon szerelőszakaszon (A3 Limousine, A3 Cabriolet, TT Coupe és TT Roadster).
|
Les Zoltán vezetett körbe a szereldében |
Kétpercenként kigördül egy újabb autó a szereldéből. Ez naponta maximum 645 autó legyártását jelenti, melyek mindegyikét 1,3 kilométeres belső próbaútnak vetik alá.
A fő szerelőszalag két oldalán halszálka alakban telepítették az előszereldéket, ahol az ajtókat, a műszerfalat vagy a hajtáslánccal egybeépített futóművet állítják össze. Az úgynevezett házasítás, a karosszéria és a mechanikus egységek összeszerelése teljesen automatizált, a hat szalagrész közül a harmadikon zajlik. 56 csavarkötéssel ez a legbonyolultabb munkafolyamat.
|
Három műszakban folyik a munka, ketten dolgoznak egy munkaállomáson |
|
Hatperces tömítettségvizsgálaton is átesnek a kocsik |
A szerelde 51 ezer négyzetméteres területén mintegy 1700-an dolgoznak, sokuk a korábbi TT szereldéből. A munkacsoportok átlagosan 12 dolgozóból állnak, és a munkatársak kétóránként váltják egymást az egyes munkafázisokban a monotonitás elkerülése érdekében.
|
Tetőt kap a roadster |
|
A képen látható mérőeszköz a karosszériaelemek közötti hézag és szintbeli illeszkedés mérésére szolgál, a mérőeszközöket 2012 óta használják a szereldében
|
A szalag minden szakaszán állítható a karosszéria-mozgató keretek, illetve a függesztett karosszériamozgatók magassága. Az ajtó-előszereldében ergonomikus szerelőüléseket kínálnak – a munkatársak ezért ülve dolgozhatnak. Az anyagmozgató berendezések, amelyekkel például az akkumulátort vagy az üléseket építik, vagy az üzemanyagot töltik, mentesítik őket a fárasztó fizikai munkától.
|
Elvétve TT Roadstert is láttunk, egyelőre még napi kettő készül, de hétről-hétre növelik a gyártási darabszámot |
A szalag mellett végzett munkát ezért egy bonyolult logisztikai rendszer támogatja. A szerelőcsarnokban az egyes szakaszokat kiszolgáló készlet biztosítja a beépítésre szánt alkatrészek egy részét, melyhez a szerelőcsarnok keleti végén mintegy 40 ezer négyzetméteres logisztikai terület áll rendelkezésre.
|
Naponta 645 autó készülhet, éves kapacitás 160 ezer autó |
Az egyes alkatrészekhez tartozó szállítókocsikat összeállító logisztikai munkatársakat egy online rendszer támogatja. Ez biztosítja, hogy a megfelelő alkatrészt vegyék le a polcokról. A pick by voice rendszert alkalmazzák: a logisztikusnak az adott alkatrészhez rendelt hivatkozási számot kell a fejbeszélőbe bemondani, majd a rendszertől hangjelzés igazolja vissza, hogy a megfelelő alkatrészt választotta-e.
|
1160 csavarozási eset során készül el egy autó |
A szalag mellett is számos segédeszköz biztosítja a megbízható és magas minőséget termelő munkafolyamatot. Ilyen lehet egy fénysorompó, amely biztosítja, hogy a munkatárs valamennyi megfelelő alkatrészt kivette a készletből vagy a polcról, vagy akár az elektronikusan szabályozott nyomatékkal dolgozó csavarozógép is.
|
Az autók fele A3 Limousine, egynegyede TT Coupé, egynyolcada TT Roadster, egynyolcada A3 Cabriolet |
Az győri szerelde gyártósori folyamatának utolsó lépése az üzembe helyezés és a technikai vizsgálóállomás. Az itt található görgős futóműpad,- mellyel az autót akár 120 kilométer/órás sebességre is felgyorsíthatják, ezután pedig a fékrendszer tökéletes működését vizsgálhatják - működés közben jelentős hőmennyiséget is termelnek, amit a csarnok fűtésére fordítanak.
|
Végső simítások a TT Roadsteren |