Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A digitalizáció a biztosításmenedzsmentben is gyökeres változásokat hoz
A mesterséges intelligencián és gépi tanuláson alapuló megoldásokat fejlesztő amerikai Tavant szerint a gyártóvállalatoknak szemléletváltásra van szüksége, és a biztosításmenedzsmentet nem költségforrásként, hanem kompetitív előny szerzésére lehetőséget adó területként kellene kezelniük. Ennek megfelelően érdemes lesz élniük az új technológiák adta lehetőségekkel, hogy hatékonyabbá tegyék a kárkezelést.
Ma a biztosításmenedzsment jellemzően manuális feldolgozásra, elavult és izolált folyamatokra épül. Ez megnehezíti az OEM-ek, a beszállítók, a kereskedők, illetve a vásárlók közti együttműködést, ami lassúvá teszi a kérelmek feldolgozását, és elégedetlen ügyfeleket eredményez. Egy, a Warranty Week által végzett felmérés szerint pedig a gyártóvállalatok a bevételük 3-4 százalékát költik biztosításmenedzsmentre, ami ismét rámutat arra, hogy a területet miért kellene a stratégia szerves részeként kezelni.
A Tavant szerint egy olyan megoldásra van szükség, ami integrálja a különböző folyamatokat, lehetővé téve a hatékonyságnövelést. A cég Tavant Warranty név alatt már most is kínál egy olyan moduláris, egyedi igényekhez igazítható rendszert, ami összefogja az OEM, a beszállítók és az értékesítők biztosításkezelését,
A Tavant szerint azonban a biztosításmenedzsment nem csak a részrendszerek integrálásában lesz más a maihoz képest, a gyártásban használt új technológiák ugyanis oda is utat fognak maguknak találni, így a biztosítás jövőjét három további trend fogja formálni.
Automatizálás és adatgyűjtés
Az első trend a digitalizáció. Az elavult rendszerek és a különböző részlegek közti elégtelen koordináció elnyújtja a követeléskezelést, egyúttal növeli a költségeket. Ezek a problémák orvosolhatóak egy automatizált biztosításmenedzsment rendszerrel, ami a gyűjtött adatok által segítheti a döntéshozatalt, a kérelmek kezelését vagy a folyamat optimalizálását.
A biztosításkezelésre az olyan intelligens megoldások is hatással lesznek, mint a virtuális vagy a kiterjesztett valóság, a robotok, a chatbotok, a digitális ikertestvérek vagy az additív gyártás. Már ma is vannak analitikus eszközök a meghibásodások előrejelzésére, az értékes információkat pedig fel lehet használni a jövőben beérkező kérelmek mennyiségének, milyenségének és értékének megbecsülésére.
A kárfelmérés és a gyanús kérelmek kiszűrése ugyancsak automatizálható lesz. A mesterséges intelligenciával támogatott chatbotok pedig az emberi tényező mérséklésével gyorsíthatják az ügyintézést, valamint mérsékelhetik a hibák előfordulását.
A Dolgok Internete is tartogat lehetőségeket
A változások harmadik köre az egymáshoz kapcsoltságból, mint például az Ipari Dolgok Internetéből (IIoT) ered. A szenzorok által gyűjtött adatokat nem csak a termelés megfigyelésére és optimalizálására lehet majd felhasználni, hanem a biztosításmenedzsmentben is, például biztosítási auditokhoz.