Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gigaberuházás indul, Mexikóban készül majd a BMW 3
Az Egyesült Államok legkeresettebb bajor modelljének gyártása 2019-ben indulhat meg, ezzel párhuzamosan a kontinensen egymilliárd dollárt fektetnek be.
A BMW újjáéleszti észak-amerikai termelőegységét, ugyanis a 2019-ben érkező 3-as modell Mexikóban készül majd. A gyártó közlése szerint a futószalagról évente 150 ezer ilyen modell gördülhet le, az üzemben pedig akár más típusok is készülhetnek. A tervek ennyiben korántsem merülnek ki, a második észak-amerikai gyár létrehozására a bajorok egymilliárd dollárt szánnak.
A hármas BMW az egyik legkelendőbb prémium autó az Egyesült Államokban, írja az autonews.com. A típus 2018-ban újul majd meg, Mexikóban 2019-től az USA piacára szánt kocsik készülnek majd. A tengerentúlra szánt autók jelenleg Németországban és Dél-Afrikában készülnek, utóbbi 2019-ben leáll.
Mexikó több autógyártónak is vonzó az olcsó helyi munkaerő és az USA közelsége miatt. A beszállítói hálózat erős, a szabadkereskedelmi egyezmények miatt nem kell plusz költségekkel számolni. Mindezeknek köszönhetően a NAFTA (Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény) tagállamaiban értékesített BMW autók 70 százaléka Mexikóban készülhet majd.
A németeket a kormányzati támogatás is motiválhatta: az 1500 új munkahelyért és a befektetett egymilliárd dollárért cserébe mexikói sajtóértesülések szerint a gyártó 236 millió dolláros támogatást, valamint tíz éves adómentességet kap. Mexikó a világ hetedik legnagyobb autógyártó országa, ám az európai gyártók közül csupán három (Audi, Mercedes és most a BMW) rendelkezik helyi termelőegységgel.
A 300 hektáros zöldmezős beruházás során saját karosszéria-, festő-, és összeszerelő egység is készül, a motorok és váltók azonban Németországból érkeznek. Az energiaellátásban jelentős szerepet kap a napenergia, sőt, a vízfogyasztást is szűkre szabják, az építendő üzem lesz az első, ahol a festőműhely nem bocsát ki szennyvizet.
Kezdetekben németországi szakemberek segítségével indulhat be a gyártás, ám az indítani tervezett munkaerő-piaci képzések miatt már 2019-ben 500 mexikói dolgozók vesznek fel.