Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zajlik a verseny a Seat akkumulátorgyáráért
Már legalább kettő spanyol tartomány kormányzata ajánlott fel potenciális lokációkat a Seat spanyolországi akkumulátorgyárának felépítéséhez – közölték az ügyet jól ismerő források.
Az egyik tartomány Katalónia, aminek kormánya kettő lehetséges helyet nevezett meg, míg a másik Aragónia, ami egyelőre egy lokációval szállt be a versenybe. A Seat gyárának elnyerésével a tartományok egyike részesedhet abból a 4,3 milliárd euróból is, amit a spanyol kormány az ország autóiparának elektrifikálásának, annak részeként pedig az első helyi akkumulátorgyár építésének támogatására költene.
A Volkswagen a hírre reagálva közölte, hogy az új akkumulátorgyár helyének kiválasztása jelenleg folyamatban van, hozzátéve, hogy „egy akkumulátorcella-gyár lokalizációjának technológiai, logisztikai és gazdasági követelményei nagyon magasak.”
Sok múlik a támogatáson
A Seat célja, hogy 2025-től elektromos autókat készítsen a Katalán régió fővárosának, Barcelonának közelében lévő fő gyártóegységében. Az új akkumulátorcella-gyár felépítése a VW konszernhez tartozó OEM ezen törekvését segítheti.
A létesítmény egyike azon hatnak, amit a VW tervez felépíteni Európában 2030-cal bezárólag. A német autógyártó óriás még júliusban jelezte, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a szóban forgó üzem Spanyolországban épülhessen meg, azonban a végső döntés az ígért pénzügyi támogatásoktól fog függeni.
Nem csak a Seatnak kell a gyár
A Reuters-nek nyilatkozó források szerint Katalónia egy, a Barcelonától nyugatra fekvő Lleida városa melletti, illetve egy, a tengerparti Tarragonában lévő területet ajánlott fel a Seatnak. Közös bennük, hogy kormányzati tulajdonban vannak, és olcsóbbak a magántulajdonú földeknél.
A források továbbá ismertették, hogy minden szóba jövő földterületnek a Seat barcelonai és a VW Navarra tartományi autógyárát összekötő útvonalon kell elhelyezkednie, hogy mindkettő villanyautó-gyártását kiszolgálhassa majd.
Nem csupán a VW konszernnek lenne kifizetődő, ha az akkumulátorgyár Spanyolországban épülne meg, hanem az országnak is. A spanyol gazdasági kibocsátás mintegy tizede köthető az autóiparhoz, a fontos szegmens hosszú távú versenyképességének megőrzése pedig az elektrifikációt támogató beruházásokkal biztosítható csak.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!