Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
VW, Mercedes, GM: húszmilliós kínai visszahívás jöhet
A kínai hatóságok felszólították a három autógyártót, hogy amilyen gyorsan lehet, javítsák meg a helyi utakon futó, hibás Takata-légzsákkal szerelt kocsikat.
Újabb szigorú lépést hoztak a kínai hatóságok a külföldi autógyártókra nézve, ugyanis felszólították a Volkswagent, a General Motorst és a Mercedest, hogy a lehető leghamarabb hívják vissza a Takata-légzsákokkal szerelt modelljeiket. A minőségbiztosítási szempontból illetékes hatóság egy korábbi kötelezettségére emlékeztette a vállalatokat, melyek eddig csak kis számban javasolták az érintett kocsik tulajdonosainak a légzsákaktiváló töltetek cseréjét.
Az Automobilwoche szerint évek óta tudni, hogy a kínai utakon nagyjából húszmillió olyan autó fut, amelyekbe az idővel életveszélyessé váló Takata-légzsákokat szerelték be, azonban a gyártók anyagi okokból eddig nem nagyon erőltették a kényszerjavításokat. A légzsákok különösen a meleg, párás éghajlatú területeken jelenthetnek kockázatot, ugyanis nedvesség hatására a panelek túlzott erővel léphetnek működésbe.
A Takata-botránynak világszerte eddig tizenhat halálos baleset és 180 személyi sérülés tulajdonítható, az ügyben érintett autók száma pedig meghaladja a százmilliót. Kínában összesen 37 gyártó adott el hibás biztonsági alkatrésszel ellátott kocsikat, ebből eddig közülük 24 vállalat összesen tíz és félmillió kocsit hívott vissza, további öt pedig a közelmúltban jelentette be terveit újabb 1,2 millió kocsi szervizbe tereléséről.