Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Volkswagen: az ellátási zavarok jelentik az új normát
A Volkswagen harmadik negyedéves eredményei a járvány előtti szint alatt stagnáltak, a Porsche tőzsdei bevezetése, az Argo AI önvezető startup leírása, valamint az alkatrészek biztosításával kapcsolatos problémák miatt. A gyártó egyúttal közölte, hogy szerinte az ellátási szűk keresztmetszetek jelentik az új normát.
Az autógyártó csökkentette az idei eladásokra vonatkozó előrejelzését, és most a 2021-es szint elérésére számít a korábban előre jelzett 5-10 százalékos növekedés helyett. Ugyanakkor fenntartotta nyereségességi előrejelzését, ami a 7-8,5 százalékos nyereségráta-tartomány felső határát jelenti.
"Az ellátási láncainkat terhelő problémák a normát fogják jelenteni, nem a kivételt” - mondta Oliver Blume vezérigazgató, a Kelet és a Nyugat közötti technológiatranszfer akadályaira hivatkozva.
A félvezetők és más kritikus alkatrészek hiánya ahhoz vezetett, hogy a Volkswagennek 150.000 befejezetlen járműve van, és készleteket halmoz fel, hogy megvédje magát a további hiányoktól a tél alatt – mondta Arno Antlitz pénzügyi igazgató a pénzügyi eredmények ismertetésekor. Azt is elmondta, hogy a rendelési könyvek megteltek, egyes modellek már tizennyolc hónapra előre elkeltek.
Rosszul jött az ukrajnai háború
A Volkswagen a harmadik negyedévben 4,3 milliárd eurós nyereségről számolt be, miután 1,6 milliárdos egyszeri hatást okozott az orosz tevékenységek felfüggesztése és a Porsche AG tőzsdei bevezetése.
A csoport szintű 6 százalékos nyereségességet a sport- és luxusmárkák 19,4 százalékos nyereséghányada növelte. Utóbbiak a volumenmárkáknál jobban át tudják hárítani a növekvő költségeket az árak emelésével.
Kitartanak az önvezetés mellett
A Volkswagen eredményeit rontotta annak az 1,9 milliárd eurós befektetésnek a leírása, amit az Argo AI, a Forddal közösen birtokolt önvezetőautó-fejlesztő cég felszámolása tett szükségessé.
Blume megosztotta, hogy a Volkswagen továbbra is kitart a négyes szintű önvezetés fejlesztése mellett, és a következő hónapokban dönt arról, hogy új partnert keres-e – számolt be a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!