Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Véletlenül lehetnek öngyilkosok a hibridautó-tulajdonosok
A General Motors legújabb visszahívási akciója elsőre nem tűnik komolynak: azért hívnak vissza 64 ezer autót, mert nincs szabályozva az üresjárat.
Ha az autót nem állítjuk le egy garázsban, néhány órán belül szén-monoxid-mérgezést kapunk, majd megfulladunk a kiömlő gázoktól. Ezt nagyjából minden autótulajdonos tudja. Más a helyzet azonban az olyan elektromos vagy plug-in hibrid autóknál, ahol kiegészítő benzinmotor egészíti ki a hajtásláncot (Chevrolet Volt, Opel Ampera, BMW i3). Ezek leállításakor - mivel elektromos módban hangtalanok - véletlenül üzemben maradhat az autó, azaz ha nem nyomja meg a motorleállító stop gombot a sofőr, később, az akkumulátor lemerülése után beindulhat a benzinmotor. Extrém esetben ez akár súlyos, netán végzetes balesethez vezethet. Ezért hívják most vissza a 2011-2013-as modellévű Voltokat, amelyekbe beprogramoznak egy üresjárati időkorlátozó szoftverfunkciót. A GM két szén-monoxid-mérgezésről számolt be a Voltok kapcsán.
Ha már egyszer a GM bejelent egy visszahívást, akkor jön a többi is: 2015-ös modellévű Chevrolet Trax és Buick Encore szabadidő-autókat rendeltek szervizbe, hogy elhárítság a szervóhatást elvesztő kormányművek esetleges hibáját. Az érintett 2300 kocsit még nem vették át a tulajdonosaik, közvetlenül a gyártásból és a kereskedőktől hívták vissza a szériát. Hasonló hiba miatt a Toyota 110 ezer Camry-t és Highlandert hívott vissza a héten.