Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ultiumos e-autót dob piacra a Honda
A Honda alá tartozó Acura márka bemutatta első teljesen elektromos modelljét. A Honda Prologue-hoz hasonlóan az Acura ZDX is a General Motors Ultium platformjára épül. Az autót 2024 lehet majd megvásárolni.
A most bemutatott ZDX nem jelenthetett túl nagy meglepetést, hiszen az Acura egy évvel ezelőtt Precision EV Concept néven mutatta be az elektromos SUV-t. A sorozatgyártásra kerülő modell neve ZDX, amiből két verzió készül: A-Spec vagy Type S. Mindkét változat 102 kilowattórás akkumulátorral lesz felszerelve – ezek alapján várhatóan a GM Ultium platformjának 400 voltos változatára fog épülni az SUV.
A különbség az A-Spec és a Type S között a hajtásláncban leledzik: előbbi körülbelül 254 kilowattos teljesítménnyel és hátsókerék-hajtással érkezik, hatótávolsága pedig 523 kilométer lesz az EPAszabványai szerint. Ennek az ára körülbelül 60 ezer dollártól (mintegy 21 millió forinttól) indul. Kétmotoros összkerékhajtású verziót is terveznek a ZDX A-Spec-hez, amely körülbelül 507 kilométer hatótávolságra lesz képes.
A sportos csúcsmodellnek szánt Type S összkerékhajtással és 373 kilowatt teljesítménnyel érkezik, ára várhatóan 70 ezer dollár (mintegy 25 millió forint) körül kezdődik, és körülbelül 463 kilométerre lesz képes az EPA szerint. A Type S várhatóan az Acura eddigi legerősebb SUV-ja lesz, amely egyebek mellett a speciálisan hangolt lengéscsillapítókkal ellátott légrugózással és az első tengely sportos Brembo fékjeivel különbözteti meg magát az A-Spec-től.
Semmi extrém a dizájn terén
A ZDX kialakítása meglehetősen konzervatívnak, hagyományosnak mondható: elöl az Acura tervezői a márkára jellemző LED-es nappali menetjelző lámpákat és a belső égésű modellek ötszögletű hűtőrácsát alkalmazták. Az elektromos SUV-hoz képest viszonylag hosszú első rész is inkább egy hagyományos hajtású járműre emlékeztet – de így van ez az eddig bemutatott Ultium platformra épülő GM modelleknél is, tehát ez sem jelenthet meglepetést.
Az Acura ügyvezető kreatív igazgatója, Dave Marek szerint a gyártó teljes mértékben kihasználta az elektromos járművek adta lehetőséget a dizájn terén.
Az Acura ZDX 5,02 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,64 méter magas, az autó tengelytávja pedig 3,09 méter.
Kifinomult tervezés a töltéshez
Belül a vezetőközpontú utastér „csúcsminőségű anyagokat, prémium funkciókat és kiterjedt, intuitív technológiákat tartalmaz” az Acura szerint. A ZDX lesz az első integrált Google rendszerrel rendelkező Acura modell – vagyis a Google Asszisztens hangsegédként működik, a navigáció a Google Maps segítségével történik. Az infotainment számára egy tizenegy hüvelykes képernyőt építettek be, ahogy a műszerfal helyén is egy ekkora kijelző található.
„A Google Maps emellett meg tudja becsülni a töltési időt, amely szükséges a cél eléréséhez, és kezdeményezheti az elektromos járművek akkumulátorának előkondicionálását, ha a cél egy egyenáramú gyorstöltő állomás” – áll az Acura közleményében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!