Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újraindította termelését az MAN
Újraindította a haszongépjárművek összeszerelését az MAN, mert javult a kábelköteg-ellátás helyzete. A német gyártó hat hétig volt kénytelen korlátozni a termelését, a teljes kiesést szinte biztosan nem is tudja majd bepótolni.
Hat hét szünet után április 25-én újraindult a termelés az MAN üzemeiben – javult a kábelköteg-ellátás, így az MAN dolgozói visszatérhetnek a rövidített munkaidőről, és újra a normális rend szerint dolgozhatnak – tájékoztatta a sajtót Alexander Vlaskamp, az MAN vezetője Münchenben.
Az MAN a következő hónapokban ugyan a maximumra pörgeti a termelést, ez azonban csak arra lesz elég, hogy innentől a tervezett mennyiségben gyárthassanak haszongépjárműveket – a hathetes kiesés behozására nem látszik esély, várhatóan húsz százalékkal tud kevesebb teherautót gyártani a cég a tervezettnél. Az MAN éves gyártási volumene 80-85 ezer teherautó között van.
Ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, az ukrán beszállítók korlátozott lehetőségei miatt – többek között – az MAN sem tudott járműveket gyártani, így március közepétől mintegy 11 ezer alkalmazottat küldött rövidített munkaidőre csak Németországban. Münchenben és Krakkóban teljesen leállt a két teherautógyár, de Nürnbergben, Salzgitterben és Wittlichben is korlátozások voltak érvényben. Az MAN most Lengyelországból, Törökországból és Brazíliából szerez be kábelkötegeket.
Még mindig nem tudnak minden megrendelést teljesíteni
Az MAN továbbra sem tud minden megrendelést kiszolgálni, de most már csak a speciális járművek – mint például a tűzoltóautók és egyes munkagépek – esetében kell késésre számítani, a szabványos teherautók gyártása már normális ütemben zajlik.
A 2022-es árbevétel-kiesést a képlékeny helyzetre való tekintettel még nem becsülte meg az MAN, tehát sok más gyártóhoz hasonlóan még nem mertek új előrejelzést készíteni.
A VW Csoporthoz tartozó haszongépjármű-gyártó 2020 óta veszteséges, a jelenlegi tervek szerint az elektromos offenzívával pozícionálja magát újra a cég 2024-től. Az átállás elbocsátásokkal fog járni, ezzel kapcsolatban már születtek megállapodások – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!