Gyártók Újrahasznosított akkukat szerel új autóiba a Toyota

Újrahasznosított akkukat szerel új autóiba a Toyota

autopro.hu/P.B. | 2023.11.22 09:19

Újrahasznosított akkukat szerel új autóiba a Toyota

Fotó: Toyota Europe Newsroom

Együttműködésre lépett a Toyota és a Redwood Materials: az együttműködés célja, hogy fenntartható megoldásokat hozzanak létre a Toyota villamosított járműveiből származó, elöregedett akkumulátorok ártalmatlanításához.

Hirdetés

A Toyota már eddig is kapcsolatban állt a Redwood Materials nevű vállalattal, de most az együttműködés kibővítésével a Toyota mostantól katód- és anódalapanyagokat – rézfóliát – fog beszerezni a Redwood újrahasznosítási tevékenységeiből, ezzel kiegészítve a saját autóakkumulátor-gyártását.

A japán gyártó az akkumulátorok újrahasznosítása iránti igények növekedésére számít, főleg, hogy egyre több villamosított járműve közeledik életciklusa végéhez – elsősorban Priusok. A Toyota elöregedő flottájának jelentős része az USA-n belül Kaliforniában található, így az autók zöme a Redwood nevadai újrahasznosító üzemébe kerülhet. A két vállalat által kialakított új ökoszisztéma várhatóan körülbelül 5 millió működő egységet fog újrahasznosítani és újrahasználni az elkövetkező években.

Komoly szerepben az újrahasznosítás

Az együttműködés része a Toyota ambiciózus fenntarthatósági céljainak – a konszern 2035-re el szeretné érni a szén-dioxid-semlegességet globális tevékenysége során, és 2050-ig ugyanezt a státust kiterjesztené járműveire is. Ennek a tervnek szerves része – legalábbis Észak-Amerikában – az újrahasznosított anyagok felhasználása a Toyota jövőbeli akkumulátorgyártásában. A Toyota első amerikai akkugyára, az észak-karolinai TBMNC 2025-ben kezdi meg működését.

A Redwood Materials az együttműködés értelmében bővíti észak-nevadai létesítményét. A cég célja az akkumulátoranyagok újrahasznosítása, finomítása és gyártása évi 100 gigawattórás kapacitással. A megállapodásban foglaltak szerint a Redwood legalább 20 százalékban újrahasznosított nikkelt, 20 százalékban újrahasznosított lítiumot és 50 százalékban újrahasznosított kobaltot biztosít a katódgyártáshoz, valamint az újrahasznosított rézre összpontosít az anódokhoz való rézfóliákban – írja a Motor1.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink