Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újrahasznosított akkukat szerel új autóiba a Toyota
Együttműködésre lépett a Toyota és a Redwood Materials: az együttműködés célja, hogy fenntartható megoldásokat hozzanak létre a Toyota villamosított járműveiből származó, elöregedett akkumulátorok ártalmatlanításához.
A Toyota már eddig is kapcsolatban állt a Redwood Materials nevű vállalattal, de most az együttműködés kibővítésével a Toyota mostantól katód- és anódalapanyagokat – rézfóliát – fog beszerezni a Redwood újrahasznosítási tevékenységeiből, ezzel kiegészítve a saját autóakkumulátor-gyártását.
A japán gyártó az akkumulátorok újrahasznosítása iránti igények növekedésére számít, főleg, hogy egyre több villamosított járműve közeledik életciklusa végéhez – elsősorban Priusok. A Toyota elöregedő flottájának jelentős része az USA-n belül Kaliforniában található, így az autók zöme a Redwood nevadai újrahasznosító üzemébe kerülhet. A két vállalat által kialakított új ökoszisztéma várhatóan körülbelül 5 millió működő egységet fog újrahasznosítani és újrahasználni az elkövetkező években.
Komoly szerepben az újrahasznosítás
Az együttműködés része a Toyota ambiciózus fenntarthatósági céljainak – a konszern 2035-re el szeretné érni a szén-dioxid-semlegességet globális tevékenysége során, és 2050-ig ugyanezt a státust kiterjesztené járműveire is. Ennek a tervnek szerves része – legalábbis Észak-Amerikában – az újrahasznosított anyagok felhasználása a Toyota jövőbeli akkumulátorgyártásában. A Toyota első amerikai akkugyára, az észak-karolinai TBMNC 2025-ben kezdi meg működését.
A Redwood Materials az együttműködés értelmében bővíti észak-nevadai létesítményét. A cég célja az akkumulátoranyagok újrahasznosítása, finomítása és gyártása évi 100 gigawattórás kapacitással. A megállapodásban foglaltak szerint a Redwood legalább 20 százalékban újrahasznosított nikkelt, 20 százalékban újrahasznosított lítiumot és 50 százalékban újrahasznosított kobaltot biztosít a katódgyártáshoz, valamint az újrahasznosított rézre összpontosít az anódokhoz való rézfóliákban – írja a Motor1.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!