Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újrahasznosítható ütközési teszt a Daimlernél
Érdekes új ütközéstesztekre szánt járművet alkotott a Daimler és a brit Anthony Best Dynamics. Az elsősorban aktív ütközésvédelem és alacsony sebességű ütközések tesztelésére szolgáló robotjármű akár 50 g terhelést is elbír, elektromos hajtásával 70 km/h sebességre is képes.
Az elsősorban ütközésvédelem vizsgálata érdekében (Advanced Driver Assistance System - ADAS) kifejlesztett járművet a forgalom, illetve az ütközés szimulálására fejlesztették ki a Daimler igényei alapján - írja a muszermania.blog.hu portáltól kapott anyag. Az első darabokat idén nyáron szállították le a Mercedes teszt helyszíneire. A főelem köré épített felfújható vázzal valós autó méreteit szimulálhatják, amely az ütközés során sem önmagában, sem a tesztelni kívánt járműben nem tesz kárt. A járművek épségén túl a rendszer sosem látott megismételhetőséget tesz lehetővé, akár a kísérlet leállítása nélkül.
A központi vezérlő elektromotorjait beépített akkumulátorok táplálják és jellemzően 50 km/h sebesség mellett is képes a beprogramozott teszt útvonalat 2 cm-es pontossággal követni. A tervezett útvonal betartását a beépített GPS navigációs rendszer biztosítja, így akár nagyobb sebesség mellett is rendkívül pontos élő tesztek futtathatóak.
Az ADAS rendszerek az SCTV-t teljes méretű autóként látják és így különösebb anyagi kár nélkül, valós körülmények között tesztelhetőek az aktív ütközésvédelmi rendszerek. A vezető nélküli jármű általános vizsgálati körülmények között akár fél munkanap üzemidőt – 4 órát – is tud, és a tesztpályán újratölthető, mindemellett az SCTV automatikus és manuális irányítás mellett is üzemképes.
Feltehetőleg az SCTV nagy piaci sikerre számíthat, hiszen a Mercedesen kívül sok más gyártó, pl. a Volvo, Renault, Honda is rendelkezik ADAS technológiával, amely az ABS-hez hasonlóan néhány éven belül minden közúti járműben alapfelszereltség lehet.