Gyártók Újabb korszerű motort kap a Lada

Újabb korszerű motort kap a Lada

Panker Gergő | 2014.01.07 06:46

Újabb korszerű motort kap a Lada

A Renault helyi igazgatója nemrég elmondta, hogy a Renault-Nissan orosz partnerével már a második motor fejlesztésén dolgozik, valamint célja, hogy felfuttassa a csökkenő Lada-eladásokat egy olyan piacon, amely két éven belül akár meg is előzheti Németországot.

Hirdetés

– Nemrég elkezdődött a régóta várt 1,6-os motor gyártása az AvtoVAZ Togliattiban található gyárában, jelenleg pedig már a következő benzines erőforrás fejlesztésén dolgozunk – mondta Bruno Ancelin, a Renault regionális igazgatója egy interjúban. A Renault és japán partnere jelenleg is folyamatosan növeli a helyileg beszerzett alkatrészek arányát, valamint épp arra készül, hogy átvegye az irányítást a Lada autók gyártója felett és megvédje 30 százalékos piaci lefedettségét az egyre jobban terjeszkedő Hyundai-jal szemben – írja honlapján a Reuters.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség elnök-vezérigazgatója (fotó: Reuters)

A csökkenő olajból és gázból származó bevételeknek köszönhetően az autóeladások 2013-ban 7 százalékkal 2,8 millió eladott járműre csökkentek Oroszországban, amely négyéves negatív rekordnak számít az országban. Mindezek ellenére a Renault 3,5 százalékos növekedésre számít a következő évben. – Ez a minikrízis már korábban is bekövetkezett anélkül, hogy teljesen kibontakozott volna – mondta Ancelin.

A regionális vezető szerint a kereslet továbbra is magas, ráadásul egy olyan országról van szó, ahol az autók átlagéletkora legalább tíz év és amely két éven belül akár megelőzheti a német autópiacot. A Renault a Nissan 43,4 százalékos tulajdonosa, 2008-ban pedig 1 milliárd dollárért 25 százalékos részesedést szerzett az AvtoVAZ-ban. Egy 2012-ben aláírt egyezmény következtében az AvtoVAZ 2014-re a Renault és japán partner közös irányítása alá kerül - olvashatjuk a Reuters beszámolójában.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezérigazgatója tavaly júniusban vette át az orosz vállalat vezetői székét, valamint a rivális GAZ-tól elcsábította Bo Anderssont, a General Motors korábbi beszerzési vezetőjét. Andersson a 2013-as év végén vette át a vezérigazgatói pozíciót.

A Togliattiban gyártott 1,6-literes erőforrást a Renault Logan, a Duster, Sandero, a Nissan Almera és a Lada Largus modellekbe szerelik majd. A 2011-ben bejelentett motorgyár-beruházásnak köszönhetően a Renault és a Nissan az első külföldi autógyár, amely Oroszország területén belül gyárt sebességváltókat. A Ford és a Volkswagen hasonló tervei két év lemaradásban vannak.

Helyi beszállítók előnyben

Oroszország arra kényszeríti az autógyárakat, hogy helyileg szerezzék be az alkatrészeket annak érdekében, hogy versenyképesek maradhassanak. A 166-os egyezmény alapján azok a külföldi gyártók, akik az alkatrészek több mint 60 százalékát helyileg szerzik be, mentesülnek a maradékot érintő importvám alól. A rubelben való beszerzés továbbá segít az árfolyamingadozás okozta veszteségek kiküszöbölésében is. Így azok a gyártók, akik nem fektetnek be helyi beszállítókba vagy az alkatrészgyártásba, könnyen lemaradhatnak.

A gyártó elmondása alapján az Oroszországban gyártott Renault modellek 70 százaléka helyileg beszerzett alkatrész. Ezzel szemben a 6,2 százalék piaci részesedéssel rendelkező Toyotánál mindez csupán 20 százalék. A zuhanó Lada-eladások 0,8 százalékkal 29,6 százalékra csökkentették a Renault, Nissan és AvtoVAZ összesített piaci részesedését, amely így még távolabb került a 2016-ra kitűzött 40 százaléktól – olvashatjuk a Reuters cikkében. A Lada eladásai 2013-ban 15 százalékot estek a 2011-ben bevezetett új modellek gyenge fogadtatásának köszönhetően: a ráncfelvarrott Kalina, Granta és Largus, amely a Renault Logan helyi változata, mind-mind gyengébben teljesítettek a korábban elvárthoz képest.

Ghosn 40 százalékos célkitűzésénék a dél-koreai Hyundai és partnere, a Kia is útjába állhat. Az elmúlt évben a két márka összesített piaci részesedése 12,4 százalékról 13,8 százalékra ugrott – írja a Reuters. Ancelin szerint az új modellek bevezetése előtt a Lada gyenge szereplését némileg ellensúlyozhatja a Renault és a Nissan növekedése – írja a Reuters.

– Az orosz vásárlók hazafiasak és inkább a hazai terméket fogják választani, amennyiben az megfelelőnek bizonyul – mondta a Renault regionális vezetője, utalva a rivális GAZelle haszongépjármű népszerűségére. – Mindez Bo Anderson munkájának volt köszönhető. Reméljük nálunk is hasonlóan sikeresen végzi majd a dolgát – tette hozzá Ancelin.

Kiemelt Partnereink