Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb áldozatot szed az elektromobilitás
Közel ötven év után kerül ki a Ford kínálatából a Fiesta. A kisautó rendkívüli népszerűségnek örvend Európában, a 2000-es évek óta Magyarországon is komoly állomány jött össze ebből a Fordból, a használtautó-piac egyik népszerű szereplőjéről van szó.
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy a Ford befejezi a belső égésű motorral szerelt autók gyártását Kölnben, és az elektromos autók igényei szerint alakítja át az üzemet. Az sem újdonság, hogy ez a lépés a Fiesta kivezetésével jár, ugyanakkor arra nem lehetett számítani, hogy a korábbi céldátumnál hamarabb, már 2023 nyarán megtörténik a leállás. A Ford október 26-án egy videót is közzétett a Fiesta búcsújáról.
A Fiestából mintegy 22 millió példány készült a Ford 15 különböző gyárában, összesen kilenc generáció alatt. A modell nagyon népszerű Nagy-Britanniában a kezdetek óta, míg hazánkban elsősorban a 2000-es években gyártott kivitelek terjedtek el igazán, és azóta is töretlen a Fiesták népszerűsége. A kisautóval együtt búcsúzik Kölntől a Focus is 25 évnyi német gyártás után.
Előbb lehet teljesen elektromos a kínálat?
A Ford eddig azt tervezte, hogy 2030-ra csak elektromos autókat kínál majd Európában. Nem világos, hogy ezt a célt is előrehozzák-e a kölni gyár átalakításának korábbi megkezdésével. Tekintettel az elektromos járművek iránti növekvő keresletre, a Ford módosítja az első európai elektromos autók gyártási terveit.
„Szükségünk van a kölni gyárra az új elektromos modelljeinkhez” – mondta Martin Sander, a Ford Europe elektromos részlegének vezetője és egyben a Ford Németország igazgatótanácsának elnöke.
Emellett a belső égésű motorok gyártása is befejeződik Kölnben. Az ottani gyártósorról legördülő 1,0 literes benzinmotort a jövőben a romániai craiovai motorgyárban készítik majd. Az S-Max és a Galaxy gyártását a spanyolországi Valenciában szintén 2023 áprilisában fejezik be. Mivel a két családi autó eladási adatai meredeken estek, a valenciai gyár most a Kuga SUV modellre koncentrál - elektromos járműgyártásra való átalakítása mellett.
A Handelsblatt szerint az első európai elektromos modell sorozatgyártása Kölnben csak 2023 végén kezdődik meg, a második modell pedig hat hónappal később következik – valószínűbb, hogy 2024 közepén. Az Automobilwoche ugyanakkor a Ford egyik alkalmazottjára hivatkozva azt írja, hogy a második modell gyártását már 2023 nyarán el kell kezdeni – a tervezettnél körülbelül egy évvel korábban.
Hivatalosan így néz ki az elektromos offenzíva
„2024-ig három új elektromos személygépjárművet és négy új elektromos haszongépjárművet vezetünk be Európában. 2026-ig több mint 600 ezer elektromos jármű értékesítését tervezzük a régióban, a kölni gyár elektromos személygépjármű-gyártása pedig eléri az 1,2-t millió járművet hat éven belül” – idézi a Fordot az Autocar magazin.
Az említett elektromos járművek valószínűleg a két kölni, a Volkswagen MEB platformjára épülő modellek lesznek, a harmadik autó pedig a Craiovában készülő elektromos Puma lesz. A haszongépjárművek közül az egyik az elektromos Transit lesz.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!