Gyártók Új zászlóshajót kap az Audi az USA-ban

Új zászlóshajót kap az Audi az USA-ban

autopro.hu/Sz.K. | 2023.04.05 04:20

Új zászlóshajót kap az Audi az USA-ban

Fotó: Audi

Az új 2024-es Audi Q8 e-tron az előző modellhez képest megnövelt hatótávolsággal, nagyobb teljesítményű és gyorsabban tölthető akkumulátorral, valamint javított menetdinamikával érkezik.

Hirdetés

Hamarosan érkezik a 2024-es modellévi Audi Q8 e-tron, ami nagyobb hatótávolsággal, jobb gyorsulással és hatékonyabb aerodinamikai mutatókkal rendelkezik. A Q8 Sportback e-tron ultra csomaggal 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, a modell aerodinamikusabb keréktárcsákat, valamint az első és hátsó részen új külső elemeket is kap.

Az optimalizált aerodinamika azon túl, hogy a légellenállás csökkentésével hozzájárul a még nyugodtabb elektromos vezetési élményhez, több mint hat százalékkal csökkenti légellenállást előző e-tron modellhez képest, így a Q8 e-tron terepjáró esetében 0,29-es, a Sportback modellnél pedig 0,27-es légellenállási együtthatót kapunk. A továbbfejlesztett aerodinamika hozzájárul a jobb teljesítményhez és hatótávolsághoz.

Nagyobb kapacitás, de megszokott méret

Az új Q8 e-tron magasabb akkumulátorkapacitással, nagyobb töltési teljesítménnyel és hatékonysággal rendelkezik. A nagyobb kapacitású akkumulátort a meglévő csomagtérbe tervezték, vagyis a pakk mérete nem nőtt, csak hatékonyabb lett, amit a prizmatikus akkumulátorcellák szerkezetében és gyártási folyamatában elért fejlesztéseknek köszönhetünk.

A nagyobb energiasűrűség mellett az új felépítés az úgynevezett „stacking” technológiát is magában foglalja. Ez az eljárás a korábbi tekercselési technológiához képest jobb kihasználást biztosit a burkolat fizikai helyének, és olyan cellát eredményez, amely növeli a kapacitást, miközben ugyanannyi helyet foglal el.

Az előző modellhez képest az akku 23 százalékkal nagyobb, 106 kilowattóra nettó (114 kilowattóra bruttó) kapacitással rendelkezik. A cellatechnológia és összetétele továbbfejlesztésével együtt a maximális egyenáramú töltési teljesítmény is nő - 150 kilowattról 170 kilowattra, ami lehetővé teszi, hogy az akkumulátort körülbelül 31 perc alatt töltsék fel 10-ről 80 százalékra. Ideális töltési körülmények között 9,6 kilowattos teljesítmény mellett otthon körülbelül 13 óra alatt, 19,2 kilowattos töltési teljesítmény mellett pedig körülbelül 6,5 óra alatt tölthető fel.

Rugalmas hajtás

Az elöl és hátul elhelyezett motoroknak köszönhetően minden Q8 e-tron modell az Audi quattro összkerékhajtás előnyeit élvezheti. A hajtás normál vezetési körülmények között a hátsó kerekekre van beállítva, az autó első tengelyét elsősorban akkor használja a hajtáshoz, amikor nagyobb teljesítményre van szükség, különösen alacsony tapadású helyzetekben, például csúszós vagy kanyargós úton.

Az összkerékhajtás manuálisan is beállítható a meghajtási mód kiválasztásával. Ha a vezető a váltót „D” -ről „S” -re kapcsolja, a Q8 e-tron tartósan összkerékhajtási üzemmódban fog működni, amelyben mind az első, mind a hátsó motorok hajtják a kerekeket. Az aszinkronmotoros felépítésnek köszönhetően, ha a motorba nem folyik áram, a motorok nem termelnek visszahúzó erőt, ezért rendkívül hatékonyak. Ennek köszönhetően a Q8 e-tron a legtöbb vezetési helyzetben kétkerék-meghajtási szintű hatékonyságot érhet el, miközben megmarad a széria quattro összkerékhajtásból adódó rugalmasság és biztonság.

Mindezen frissítések eredményeként az ultra csomaggal felszerelt Q8 Sportback e-tron környezetvédelmi hatóság által becsült hatótávolsága 600 kilométer, ami mintegy harminc százalékos növekedést jelent a 2023-as e-tron Sportbackhez képest.

Élmény lesz vezetni

A felfüggesztés oldalirányú és hosszirányú elemeinek függőleges beállítását is átdolgozták, hogy minden irányban javítsák a szerkezeti merevséget. A kormányzás és a felfüggesztés fejlesztései együttesen közvetlenebb vezetési élményt adnak, és a biztonságérzetet is növelik, különösen dinamikus környezetben, ahol a jó kezelhetőség és az autó irányíthatósága kifejezetten fontos.

Ezeket az erőfeszítéseket segíti az adaptív légrugózás, amely rugalmas, ellenőrzött utazást biztosít, miközben lehetővé teszi, hogy az autó magassága összesen 76 milliméterrel, azaz csaknem három hüvelykkel változtatható legyen a vezetési helyzettől függően.

A jármű továbbfejlesztett menetdinamikájának további kihasználása és a személyre szabhatóságának fokozása érdekében a drive select funkciókat újra kalibrálták, hogy a hét üzemmód (offroad, allroad, efficiency, comfort, auto, dynamic és individual) között nagyobb különbséget tegyenek. A 2024-es Audi Q8 e-tron várhatóan 2023 nyarán érkezik az amerikai szalonokba, nyitóára 75 ezer dollár, azaz közel 26 millió forint lesz – írja a Green Car Conress.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink