Gyártók Új szuperautót mutatott be az Alfa Romeo

Új szuperautót mutatott be az Alfa Romeo

autopro.hu/V.M. | 2023.09.01 04:20

Új szuperautót mutatott be az Alfa Romeo

Fotó: Stellantis Global Newsroom

Az Alfa Romeo bemutatta hosszú idő óta elsőnek számító szuperautóját. A limitált szériás 33 Stradale egyszerre képviseli az olasz márka utolsó olyan új autóját, amely tisztán belső égésű hajtással választható, illetve az első olyat, ami teljesen elektromos hajtást kapott.

Hirdetés

A 1960-es években megjelent eredeti 33 Stradale modernkori reinkarnációjának tekinthető sportautó 2021 óta volt a fejlesztésben, és 49 mérnök munkáját dicséri.

A 2000-es évek közepén gyártott 8C Competizione óta az Alfa Romeo első szuperautójának számító 33 Stradale a nevéhez illően mindössze 33 darabban fog készülni. A rajongók bánatára ezek mindegyike tulajdonosát kiválasztották még 2022-ben. A gyártó közlése szerint az autók olyan különös figyelemmel kiválasztott személyekhez fognak kerülni, akik tisztában vannak a jármű történelmi múltjával és ikonikusságával.

Az autókat 2024 decembere és 2026 között fogják átadni megrendelőiknek, akik eddig tíz belső égésű és kettő elektromos változatra adtak le végleges rendelést.

Az eredeti 1967-es Alfa Romeo 33 Stradale

Az eredeti 1967-es Alfa Romeo 33 Stradale | Fotó: Stellantis Global Newsroom

Nincs hiány erőből

Az Autocar értesülései szerint 1,7 millió fontba, vagyis átszámítva több mint 750 millió forintba kerülő – ezzel az eddigi legdrágább Alfának számító – 33 Stradale középmotoros elrendezésű tradicionális hajtású konfigurációja 1500 kilogrammot nyom. A jármű lelke ebben az esetben egy háromliteres, több mint 620 lóerős V6-os motor, amely a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változataiban használt 2,9 literes erőforrás növelt teljesítményű változata. A motor a hátsó kerekekhez csatlakozik egy nyolcsebességes automata sebességváltón keresztül.

Az akkumulátoros elektromos változat WLTP ciklus szerint mérve 450 kilométert tehet meg egy töltéssel. A mind a négy kereket meghajtó három elektromos motor együttesen 750 lóerőt meghaladó teljesítménnyel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a gyorsulással biztosan nem lesz gond, míg a vezetési élmény hangkomponenséről a beltérben mesterséges hang fog gondoskodni.

Fotó: Stellantis Global Newsroom

A 33 Stradale csúcssebessége 333 kilométer/óra, a 0-100-as sprintet pedig kevesebb mint három másodperc alatt tudja le az Alfa Romeo szerint.

A hétköznapi vezetésre szolgáló „út” móddal a fékpedál kevésbé érzékeny, illetve a felfüggesztés is lágyabb, míg a maximum kihozásához a vezetőnek elég átkapcsolnia a „versenypálya” módba.

Egyszerre praktikus és különleges a dizájn

A tömeg alacsonyan tartását segíti, hogy a karosszéria szénszálas és alumínium elemekből épül fel. A menetdinamikát továbbá a légellenállás minimalizálása is javítja. Hogy a levegő minél könnyebben áramolhasson, a dizájnerek az első fényszórókba is légbeömlőket integráltak, míg hátrébb külön légterelők gondoskodnak arról, hogy a levegő az oldalsó légbeömlőkbe találja meg az útját.

A külső dizájn tervezésénél ugyanakkor az évtizedekkel korábbi előd arányainak és stílusjegyeinek megtartására is figyeltek, amit az első fényszórók alakja és elhelyezése, illetve az oldalsó légbeömlők is mutatnak.

A külsőhöz hasonlóan a belső dizájn sem mondható unalmasnak. A szénszál és az Alcantara alkalmazásán túl a kevés gomb – melyek egy részét a tetőre szerelték – és a head-up-display teszi különlegessé a látványt. Utóbbi kijelző 3D-s elven működik, az Alfa Romeo szerint ezzel az egész iparágban egyedülállóvá téve azt.

Fotó: Stellantis Global Newsroom

A 33 Stradale mindössze három színben érhető el: pirosban, kékben és fehérben. Mégis, minden autó egyedinek ígérkezik, mivel a vásárlók többek között a hűtőmaszkot és a légbeömlőket is személyre szabhatják. Az egyediség az alvázszámban is megjelenhet, annak utolsó nyolc számjegyét ugyanis az ügyfelek választhatják meg.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink