Gyártók Új szintre emeli a fenntarthatóságot a BMW Csoport

Új szintre emeli a fenntarthatóságot a BMW Csoport

autopro.hu/V.M. | 2020.07.01 10:49

Új szintre emeli a fenntarthatóságot a BMW Csoport

Oliver Zipse, a BMW AG elnök-vezérigazgatója | Fotó: BMW Group PressClub Global

Az elmúlt években az autógyártók világszerte környezetvédelmi vállalásokat tettek. A gyártók között ott van a BMW Csoport is, ami az akkumulátorgyártásra a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére lehetőséget nyújtó egyik legfontosabb területek egyikeként tekint. A vállalatcsoport terveiről az elnök-vezérigazgatói pozíciót már majdnem egy éve betöltő Oliver Zipse beszélt egy interjú alkalmával.

Hirdetés

Zipse elmondta, hogy a koronavírus-járvány miatt csökkenteni kellett a BMW-nél futó projektek számát, ugyanakkor, ha klíma- és környezetvédelemről van szó, akkor nincs helye kompromisszumnak, és még fel is fogják gyorsítani a kibocsátás-csökkentést.

A BMW Csoport kibocsátás-csökkentési célokat tűzött ki 2020-ra, amelyeknek közel mindegyikét sikerült teljesíteni már 2019-ben. Az egy jármű legyártásához felhasznált energiamennyiséget 40 százalékkal, a hulladék, valamint a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét pedig több mint 70 százalékkal sikerült lejjebb szorítani. Ennek köszönhetően az egy járműre jutó, gyártás során keletkező szén-dioxid-emisszió sokkal alacsonyabb, mint más német autógyártóknál.

Jelentős tartalékok az akkumulátorgyártásban

Zipse elárulta, hogy az eddig elért kiváló eredmények tették lehetővé, hogy a vártnál előbb kezdhessék el az új fenntarthatósági stratégia kidolgozását, amiben a fenntarthatóság kérdését „egy teljesen új szintre” emelik. A hatékony klímavédelem érdekében a termék teljes életciklusára vetített emissziót kell csökkenteniük. Az elektromos járművek térnyerésével a szén-dioxid-kibocsátás redukálásánál a fókusz az akkumulátorok termelésére tolódik át, mivel egy tisztán elektromos jármű esetén, az életciklus során mért emissziónak akár 40 százaléka is a cellák előállításához köthető. Energiaforrástól függően a kibocsátás mintegy harmada származik a cellagyártás során felhasznált elektromos áramból, ami Zipse szerint jó lehetőséget kínál az emisszió-csökkentésre.

Persze mivel a BMW Csoport saját maga nem gyárt cellákat, a csökkentést nem közvetlen módon kívánják elérni. Zipse kifejtette, hogy szerződést kötöttek az elsőként a BMW iX3-ba beépítésre kerülő ötödik generációs akkumulátorok beszállítóival, melyek szerint az akkuk gyártása során kizárólag zöld forrásból származó energiát fognak használni. Ezeket a telepeket később más modellekbe is beépítik, a zöld energiának köszönhetően összesen körülbelül 10 millió tonnányi szén-dioxidot megtakarítva az évtized végéig, ami nagyjából megegyezik egy egymillió lakosú német város éves emissziójával.

Idéntől csak megújuló energiaforrást használnak az üzemek

A BMW Csoport természetesen a saját kibocsátását is mérsékelni kívánja. Zipse elárulta, hogy jól haladnak az eladott autók flottaátlag szerinti emissziójának csökkentésével az EU-ban, emellett 2020 lesz az első év, hogy a világon minden termelőegységük kizárólag megújuló forrásból származó elektromos áram használatára áll át.

A BMW Csoport a jövőben is tovább akar haladni a fenntarthatósághoz vezető úton. A közvélemény eddig az éves fenntarthatósági jelentésben olvashatott az új eredményekről, jövőre azonban a témakör már az éves beszámoló részét fogja képezni. Zipse szerint a lépés ki fogja fejezni, hogy a fenntarthatóságot és az üzleti tevékenységüket elválaszthatatlannak tekintik, emellett még többen tájékozódhatnak majd a környezetvédelem terén elért előrehaladásukról.

Kiemelt Partnereink