Gyártók Új Nissan GT-R a láthatáron

Új Nissan GT-R a láthatáron

autopro.hu/D.Á. | 2021.11.09 04:20

Új Nissan GT-R a láthatáron

Nissan GT-R NISMO MY2022 | Fotó: Nissan Official Global Newsroom

Megújítja a Toyota neves sportautóját, a GT-R-t. Az R36 kódnevű típus új platformra épül majd, a V6-os motor azonban marad, esetleg hibrid megoldáson gondolkozik a gyártó. A dizájnerek elárulták, a kompromisszummentesnek tervezett modell formavilágát múlt ihlette.

Hirdetés

Pár ráncfelvarrást és különkiadást leszámítva nem esett át jelentős megújuláson a már 14 éve piacon lévő Nissan GT-R. A japán gyártó már tervezi az utódot, az új platformra épülő R36-os típust. A Nissan vezérigazgatója, Makoto Uchida szerint ellentétben a vezetés élményét kínáló Nissan Z-vel, GT-R-nek egy kompromisszummentes, csúcsteljesítményű szuperautónak kell lennie, lehetőleg a világ leggyorsabbikának, uralva a versenypályákat. Ez a cél azonban elméletileg anélkül is teljesíthető, hogy elektromos vagy hibrid autót kényszerüljenek fejleszteni.

A Nissan nemrég dobta piacra az Egyesült Államokban a Z típusú sportkupéját, amely a 370Z-t váltotta. A karosszéria és a formanyelv változott nagyot, a hajtáslánc azonban nem esett át elektrifikáción, maradt a turbofeltöltős, háromliteres V6-os benzinmotor 400 lóerővel. Kérdés, hogy a GT-R is hasonló filozófiát követ-e majd. A Nissan már egyszer készített egy hibrid verziót a V6-os motorra alapozott hajtásláncból, ami egy WEC versenyautó prototípusában kapott helyet, de ez a fronthajtáshoz optimalizált rendszer nem tűnik valós alternatívának.

Nissan Z

Nissan Z | Fotó: Nissan Official Global Newsroom

Eltalált műszaki alapok, új dizájn

Az öregnek számító jelenlegi GT-R még ma is megállja a helyét az olyan vetélytársak mellett is, mint a Porsche 911, amelyből azóta már két új generációt is bemutattak. A 3,8 literes V6-os motorjából 600 lóerőt kipréselő különkiadás, a GT-R NISMO 2,6 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, ezzel pedig még ma is az egyik leggyorsabban gyorsuló szériaautó.

Ami biztos, hogy a hatodik generációs GT-R a Nissan jövőbe mutató formanyelvét fogja tükrözni, amely visszanyúl a márka korábbi, sikeres modelljeihez – a Z dizájnját például a régi 240Z inspirálta. A vállalat vezető dizájnere, Alfonso Albasia kifejezetten a régi iskola szögletes formáit szeretné viszontlátni az új modellen. A „leggyorsabb téglaként” hivatkozik az R36-ra, amely az 1989 és 1994 között gyártott, R32-es GT-R kinézetéből meríthet majd.

Határt szab a realitás

Mivel az európai szabályozások egyre szigorodnak, a sportautók piaca egyre szűkül, a Nissan pedig egyre inkább a crossoverekre és az elektromos autókra fókuszál, sajnos nem valószínű, hogy egy benzinmotoros GT-R megjelenjen ezen a piacon. A Z is ennek a trendnek esett áldozatul, a kis kupé csak Japánban és az Egyesült Államokban kerül piacra.

Nissan Ariya

Nissan Ariya | Fotó: Nissan Official Global Newsroom

Ha a GT-R nem is, a Nissan elektromos modelljeinek sportos változatai valószínűleg megjelennek majd Európában is. Ilyen lehet például az elektromos új Ariya SUV, amely azzal az e4orce négykerékhajtással érkezik, amelyet a GT-R rendszere ihletett. A Performance verziójú modellben a két elektromos motorral szerelt hajtáslánc 395 lóerős teljesítménye és 600 Newtonméteres forgatónyomatéka 5,1 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra az Ariyát. A hátsó tengelyen rekuperációra képes rendszer segíti a stabil viselkedést is kanyarodáskor — írta meg az Autocar.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink