Gyártók Új hajtásokat dob piacra a Peugeot

Új hajtásokat dob piacra a Peugeot

autopro.hu/Sz.K. | 2023.02.27 04:18

Új hajtásokat dob piacra a Peugeot

Fotó: Pörge Béla

A Stellantis által kifejlesztett új 48 voltos hibrid rendszer a Peugeot 3008 és 5008 modellekben kerül bevezetésre, ezt követően más modellekre is kiterjesztik az alkalmazását. Az új hajtások kiegészítik a Peugeot már most is széleskörű elektromos kínálatát.

Hirdetés

A Peugeot 48 voltos hibrid rendszere egy új generációs, 136 lóerős PureTech benzinmotorból és egy új, hat fokozatú, duplakuplungos, villanymotoros váltóból áll. A menet közben feltöltődő akkumulátorral ez a technológia extra nyomatékot biztosít alacsony fordulatszámon, és akár 15 százalékkal csökkenti az üzemanyagfogyasztást (a 3008 esetében 126 gramm szén-dioxid/kilométerről, az 5008 esetében 128 gramm szén-dioxid/kilométerről).

Városi közlekedés során a hibrid rendszerrel felszerelt C kategóriás városi terepjáró így az idő több mint ötven százalékában száz százalékban zéró emissziós elektromos üzemmódban üzemelhet. A vezető a Peugeot i-Cockpit fedélzeti kijelzőn keresztül kap tájékoztatást a rendszer működéséről, és a különböző üzemmódok automatikusan aktiválhatók. A mindennapi vezetés során a belső égésű és az elektromos motorok együtt vagy külön-külön működnek az üzemanyagfogyasztás optimalizálása érdekében.

Erős gyorsításkor a villanymotor alacsony fordulatszámon kiegészítő nyomatékot biztosít a benzinmotornak, lassításkor pedig a benzinmotor leáll, és az elektromos motor generátorrá alakul, hogy feltöltse a 48 voltos akkumulátort. A jármű kizárólag az elektromos motorral közlekedik zéró emissziós üzemmódban, városban rövid távolságokon és manőverezéskor (például tolatáskor).

Városban lehet igazán kihasználni

Egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező, nem elektromos rásegítéssel nem rendelkező benzinmotorral összehasonlítva a Peugeot hajtása egy C kategóriás terepjáró esetében átlagosan mintegy 1 liter/100 kilométer üzemanyag-megtakarítást eredményez. Ez a megtakarítás elsősorban városban (száz kilométerenként két és fél liter) és országúton (- 0,7 liter/100 kilométer) érhető el, míg az autópályás fogyasztás változatlan marad.

Ez a teljesítmény a 3008 és az 5008 szén-dioxid-kibocsátásának átlagosan 20 gramm/kilométeres csökkenését jelenti a WLTP kombinált ciklus szerint.

Ha az akkumulátor töltöttsége megfelelő, a hibrid rendszer lehetővé teszi a 100 százalékban elektromos üzemmódban történő elindulást, manőverezést (például parkoláshoz) és alacsony sebességgel történő haladást a sűrű forgalomban. Városi forgalomban a Peugeot 3008 és 5008 Hibrid az idő több mint ötven százalékában száz százalékosan károsanyag-kibocsátás nélkül elektromos üzemmódban vezethető.

Nagyobb sebességnél (145 kilométer/óráig) a belső égésű motor leáll, amikor a vezető egyenletes sebességnél és lassításkor felengedi a gázpedált. Amikor a vezető alacsony sebességnél szeretne előzni, az elektromos motor egyszeri lökettel további nyomatékot biztosít, amely kompenzálja a turbó reakcióidejét. Ezzel elkerülhetővé válik a visszaváltás, és nagyobb vezetési komfortot és dinamizmust biztosít. Amikor pedig a vezető teljesen lenyomja a gázpedált, az elektromotor további 9 kilowatt (12 lóerő) teljesítményt biztosít.

Az új motor minden alkatrésze a motorháztető alatt található, kivéve a 48 voltos akkumulátort, amely a Peugeot 3008 és 5008 bal első ülése alatt van elhelyezve.

Az új motor

Az 1,2 literes PureTech benzinmotor a PureTech benzinmotor új generációja, amelyet kifejezetten a hibrid technológiával való optimális beépítéshez fejlesztettek ki. A háromliteres, 1199 köbcentis egység száz kilowatt teljesítményt nyújt 5500-as fordulatszámnál és 230 newtonméter nyomatékot 1750-es fordulatszámnál. Változó geometriájú turbóval, a jobb égéshőhatékonyságot biztosító Miller-ciklusú üzemmóddal rendelkezik, és megfelel az Euro 6.e szabványnak. Az erőforrást a Stellantis három üzemében gyártják, ebből az egyik Szentgotthárd.

Az e-DCS6 (Dual Clutch System) sebességváltó egy új, kifejezetten hibrid rendszerekhez tervezett, nyomatékmegszakítás nélküli, villamosított, hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó. A sebességváltó házában található az elektromos motor, az átalakító és az elektronikus vezérlőegység is, ami optimalizálja a jármű méretét és súlyát, és kiváló menetteljesítményt garantál.

A sebességváltóba épített állandó mágnesesen szinkronizált elektromos motor 21 kilowatt (28 lóerő) csúcsteljesítményt és 55 newtonméteres forgatónyomatékot ad le. Ez lehetővé teszi a jármű száz százalékban elektromos meghajtását alacsony nyomatékigény esetén, és segíti a belső égésű motort a fogyasztás csökkentésében. Lassításkor a motor generátorként működik a hibrid rendszer 48 voltos akkumulátorának feltöltéséhez. A belső égésű motor főindítását is ez biztosítja az övindító segítségével.

A 48 voltos lítium-ion akkumulátor bruttó kapacitása 898 wattóra, a rendelkezésre álló kapacitás pedig 432 wattóra. Úgy tervezték, hogy a jármű teljes élettartama alatt megőrizze ugyanazt a teljesítményszintet, és az eredeti nyolc év/160 000 kilométer garanciával van ellátva. A 48 voltos akkumulátor a bal első ülés alá van beépítve.

A Peugeot 3008 és 5008 két elektromos hálózatot foglal magába. Egy kisfeszültségű 12 voltos hálózatot az autó berendezéseinek ellátására, és egy nagyfeszültségű 48 voltos hálózatot a hibrid rendszer ellátására. Az elektromos áramot kizárólag a 48 voltos e-motor termeli. Egy egyenáramú feszültségátalakítót használnak a termelt villamos energia átvitelére az autó 12 voltos hálózatába.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink