Gyártók Új elektromos hajtásláncot fejleszt a Polestar

Új elektromos hajtásláncot fejleszt a Polestar

autopro.hu/D.Á. | 2022.01.03 09:23

Új elektromos hajtásláncot fejleszt a Polestar

Fotó: Polestar Press

A Polestar bejelentette, hogy egy 800 voltos rendszeren dolgozik, amely egy új akkumulátorcsomagból és villanymotorból áll. A hajtáslánc a 2024-ben piacra kerülő Polestar 5-ben mutatkozhat be, és csak a svéd márka modelljeibe kerül majd.

Hirdetés

A P10 néven fejlesztett villanymotor állítólag 475 kilowattos teljesítményre lesz képes, és csak a Polestar autóiban lesz használatos. A Porsche Taycan rendszeréhez hasonlóan P10-es is egy kétfokozatú váltóhoz kapcsolódik majd, hogy lehetővé váljon a minél nagyobb gyorsulás és a hatékony üzem is. Ha a Polestar 5 ezzel a motorral kerül piacra 2024-ben két ilyen egységgel, összkerékhajtással, akkor is aligha közelíti majd meg a rendszerteljesítmény a 475 kilowatt kétszeresét, hiszen valószínűleg az akkumulátor lesz a szűk keresztmetszet. 36x50x64 centiméteres méreteivel a motor egészen kompakt.

A folyamatban lévő fejlesztést Gregor Hembrough, a Polestar amerikai divíziójának vezetője jelentette be, aki elmondta, a motort a Geely konszern más márkái nem fogják használni. Az új akkumulátorral már más a helyzet, ezt a Polestar brit részlege a Volvo és a Lotus közreműködésével fejleszti. A 800 voltos egység 103 kilowattórás kapacitású lesz, és szintén a Polestar 5-be szánják, de a felhasznált cellák típusáról nincsenek információk.

Nagy töltési teljesítmény

A rendszer állítólag gond nélkül működik majd a 400 voltos töltőegységekkel, amelyekkel Hembrough elmondása szerint 20 percen belül tölthető fel 80 százalékra az akkumulátor. Mindez tíz százalékos töltöttségről indulva 216 kilowattos töltési teljesítményt feltételez. Az egység kétirányú töltésre is képes lesz, azaz – 20 kilowattos teljesítménnyel – vissza is tud táplálni áramot a hálózatba, amikor nagy kilengéseket kell ellensúlyozni az áramellátásban.

A Polestar 5-be szerelve több mint 600 kilométeres hatótávot vár a gyártó az új hajtáslánctól. A Polestar 5-öt a Porsche Taycan ársávjába tervezik pozícionálni, gyártása a pedig a Polestar 3-mal egy üzemben folyik majd a márka észak-karolinai üzemében, az Egyesült Államokban — áll az electrive.com írásában.

Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink