Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új elektromos Ford furgon debütál Európában
A vadonatúj E-Transit Courier, a Ford legkisebb elektromos haszongépjárműve a jövő évtől lesz kapható Európában. A típus gazdag felszereltséggel és tágas raktérrel érkezik.
Az új akkumulátoros kompakt furgon minden mérőszáma, valamint terhelhetősége felülmúlja belső égésű motorral hajtott elődjeit. Mivel a hátsó kerekek közötti terület 1220 milliméter széles, az E-Transit Courier-ben most először fér el két EUR raklap.
A teljes raktérfogat 2,9 köbmétert tesz ki, ami 25 százalékkal nagyobb a leköszönő modellénél. A jármű teherbírása 700 kilogramm, a maximális vontatási súly pedig 750 kilogramm.
Az új Ford E-Transit Courier egyik érdekessége a válaszfal résnyire nyitható funkciója, amely lehetővé teszi a 2,6 méternél hosszabb tárgyak, például csövek vagy deszkák szállítását.
Innovatív funkciók
A kompakt elektromos furgont egy úgynevezett „digiboard” műszerfallal látták el. A digiboard egy 12 colos digitális műszeregységből és egy 12 colos középső érintőképernyőből épül fel, amelyen a Ford legújabb Sync 4 rendszere fut. A műszerfalba épített modem, valamint az Apple Carplay és Android Auto alapfelszereltség, lehetővé téve a vezeték nélküli szoftverfrissítéseket és fenntartva a kapcsolatot a Ford Pro ökoszisztémával.
További alapfelszereltség a fejlett vezetőtámogató rendszerek egy csomagja is. A vásárlók választhatják az opcionális csomagot is, amely tartalmazza az adaptív sebességtartó automatikát sávtartó asszisztenssel és stop/start funkcióval, a holttér-információs rendszert keresztirányú forgalomfigyeléssel, a kereszteződés-asszisztenst és a tolatási fékasszisztenst.
Továbbá a kormánykerék kialakításánál kitüntetett figyelmet kapott a lábtér és a kilátás optimalizálása. Emellett a brit TVL járműbiztonsági szakértőivel való együttműködés eredményeként a Ford gyári zárcsomagokat is kínál a kisbuszhoz. A biztonsági ajtózárak segítenek megelőzni az autó feltörését és biztosítják az oldalsó tolóajtó automatikus zárását.
A Ford opcionális extra felszerelésként egy „irodai csomagot” is kínál. A csomag egy F-150 Lightningéhoz hasonló, kihajtható sík munkafelületet és világítást foglal magába. Így a jármű akár mobil íróasztalként használható.
A Ford E-Transit Courier egy száz kilowattos, elől elhelyezett villanymotorral lendül mozgásba. A villanymotort energiával ellátó akkumulátorcsomagról ugyanakkor még nem ismerünk részleteket.
Időzíthető töltés
A töltés akár száz kilowattos gyorstöltőn keresztül is elvégezhető, amely 10 perc alatt 87 kilométer hatótávolságot biztosít. A Ford számításai szerint azonban a kis elektromos furgon töltése népszerűbb lesz fali töltőn keresztül otthon.
Egy 11 kilowattos háztartási töltővel az akkumulátor 5,7 óra alatt tölthető fel teljesen. A töltés a járműbe épített érintőképernyőn vagy a depószoftveren keresztül ütemezhető az olcsóbb éjszakai energiaárak előnyeinek kihasználása érdekében. A termék továbbá egyéves ingyenes hozzáférést biztosít a BlueOval Charge Network hálózathoz, amely 2024-re közel 500 ezer nyilvános töltőt foglal majd magába.
A jövő zenéje
A Ford egyelőre nem szándékozik az akkumulátor kapacitásával, hatótávolságával és az energiafogyasztással kapcsolatos részleteket elárulni, azokat egy debütáláshoz közelebbi időpontra tartogatja.
Az új Ford Transit Courier idén benzin- és dízelmotorok választékával lesz kapható, a tisztán elektromos hajtású E-Transit Courier pedig 2024-ben válik elérhetővé. A kis haszonjárművet furgon és duplafülkés kisteherautó karosszériaváltozatban is kínálják majd.
Az említett modelleket a Ford Otosan fogja gyártani a romániai Craiovában, ugyanabban a gyárban, ahol a Ford Puma kisméretű crossover is készül – írta meg a motor1.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!