Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új, egyedülálló hajómotorokkal jelentkezett a Suzuki
A Suzuki Motor Corporation bemutatta új DF115BG és DF140BG, négyütemű 115 és 140 lóerős hajómotorjait, melyeket a világon elsőként* saját vezeték nélküli fojtószelep és fokozatváltó rendszerrel látott el.
Míg a 115 és 140 lóerős hajómotorok jellemzően a közepes méretű, szabadidős célokra használt hajók tartozékai, egyre nagyobb ügyféligény mutatkozik a nagyobb méretű hajókhoz ajánlott, nagy teljesítményű motorok fejlett technológiája iránt is.
Éppen ezért a DF115BG és a DF140BG motorok esetében a Suzuki nagyméretű, 150 és 350 lóerő közötti teljesítményű hajómotorjainál használt elektronikus fojtószelep- és fokozatváltás-vezérlés technológiát, vagyis az ún. Suzuki precíziós vezérlést (Suzuki Precision Control) alkalmazták. Ez a vezérlőrendszer a hagyományos vezérlőrendszerek mechanikus szabályozókábeleit elektromos kábellel váltja fel, így biztosítva az egyenletes és biztonságos váltást, valamint a simább és pontosabb motorkezelést. A keverékképzési és égésszabályozási rendszerrel (Lean Burn Control System) kombinálva üzemanyag-takarékosabb működést tesz lehetővé szélesebb működési tartományban. Mindemellett csendesebb és még kellemesebb hajózási élményt biztosít, hiszen a levegő beáramlási hangját hangtompítók nyomják el.
A DF115BG és a DF140BG motorokat a Kosai Üzemben, Japánban állítják majd elő 2020 októberétől, ekkortól válik elérhetővé globálisan, többek közt Észak-Amerikában, Európában és Japánban.
A DF 115BG és a DF140BG hajómotorok főbb jellemzői
A világ első* saját vezeték nélküli fojtószelep- és fokozatváltó (drive-by-wire) rendszerrel, azaz Suzuki precíziós vezérléssel (Suzuki Precision Control) ellátott négyütemű 115 és 140 lóerős hajómotorjai.
Megemelt kompresszióviszony, melyet a jól bevált 2045 köbcentiméteres, négyhengeres, négyütemű DF115A és DF140A motorsorozattól kölcsönöztek, és amely fokozott teljesítményt, ugyanakkor üzemanyag-takarékosabb működést tesz lehetővé.
Újratervezett motorburkolat, melyet új levegőbeáramlási rendszerrel láttak el, így nagyobb mennyiségű levegőbeáramlást tesz lehetővé.
Újragondolt olajszűrő elhelyezés, így a szűrő már a motor felső borításának eltávolításával cserélhető, tehát a karbantartás lényegesen egyszerűbbé válik.
*A Suzuki 2020. júniusi kutatása alapján