Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ugrásra kész az 1479 lóerős Bugatti
Gyorsasági rekord döntésére készül a Genfi Autószalonon bemutatkozó Chiron.
Meg szeretné tartani a leggyorsabb utcai autót gyártó konszern címét a Volkswagen: a napokban a Genfi Autószalonon debütáló Bugatti Chiron izmosabb, mint elődje, ugyanis az 1479 lóerős gép 2,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, a gyártó szerint a gyorsulás közúton csak az elektronika lekorlátozása miatt áll meg 420 kilométer/órás sebességnél.
A Bugatti sokat tett azért, hogy a Chiron ne csak a gyorsasági rekordot döntse meg, hanem még komolyabb hírnevet is hozzon konszernnek: továbbfejlesztették a 8 literes, W16-os motort, beépítettek négy új, nagyobb turbófeltöltőt, majd a már megerősített alapot olyan elemekkel egészítették ki, mint az adaptív futómű vagy a szénszálas váz.
A Chironból várhatóan 500 darab készül majd, az előrendelések során 150 fő már jelezte is vásárlási szándékát. A modell alapára 2,6 millió dollár (körülbelül 740 millió forint), ezen felül a luxus sportautókat gyártó vállalat szóvivője az autó premierén nem kívánt finanszírozási részleteket elárulni.
A Bugatti egyike azon kevés márkának a VW-csoporton belül, mely nem tesz közzé pénzügyi eredményeket. Bár a dízelbotrány kirobbanása után Matthias Müller úgy nyilatkozott, hogy minden eladott autónak profitot kell termelnie, s ezért a márka eladásának gondolata is felmerült, mivel a Chiron fejlesztése már a vége felé közeledett, a Bugatti mégis maradhatott a német gyártó kötelékében.