Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tűzvész: milliós visszahívást indít a BMW
A bajor prémiumgyártó több mint egymillió autót hív vissza Észak-Amerikában, az akció más országokra is kiterjedhet.
A visszahívás egyik fele 670 ezer 3-as szériájú, 2006-2011 között gyártott modellt érint, melynek vezetékproblémái vannak a fűtés- és légkondicionáló rendszerben, ami túlmelegedhet, és kigyulladhat.
Az akció második része 740 ezer 2007-2011 között gyártott járművet érint, melyek elektroncsöves fűtése megrozsdásodhat, és ez ritka esetekben szintén tűzhöz vezet. Ez a visszahívés a 128i, a 3-as és 5-ös sorozat, az X3, X5 és Z4-es modelleket érinti.
A BMW szóvivője, Michael Rebstoch elmondta, hogy nagyjából egymillió járművet érint a kényszerjavítás, melyek nagy részét az Egyesült Államokban kell elvégezni, Kanadában csupán 15 ezer érintett járműről tudnak. Hozzátette, hogy a visszahívásokat kiterjeszthetik, vagyis a tényleges szám még tovább nőhet.
– Vizsgáljuk, hogy a jövőben szükség lesz-e más országokban is az akciót elkezdeni – tette hozzá.
A bajor autógyártó elmondta, mindkét esetet egyeztetés követte az Egyesült Államok Nemzeti Közútbiztonsági Hivatalával.
A fűtést és légkondicionálást érintő ügynél a vállalat a hivatalnak beszámolt egy 2008-as ügyről, ami ehhez kapcsolható, és egy 2006-os 3-as sorozatú szedánt érintett, de nem ez az alap indok. A gyártó folytatta a további lehetséges problémák felismerését a következő években.
2011-ben a BMW minőségügyi fejlesztést végzett a befúvók vezetékeinek kihasználásáról. 2007 és 2014 között egy sérülést sem jeleztek, de 2015-ben a vállalatot három esetről tájékoztatták, ahol sérülések is történtek. Szeptemberben a bajorok tudomására jutott egy másik incidens, melyben egy 2011-es BMW 3-as volt érintett.
A kereskedők ki fogják cserélni a vezetékeket, ha szükséges, illetve esetlegesen más alkatrészeket is.
Az elektroncsöves rendszernél a BMW először 2009-ben lett értesítve egy 2007-es X5-ös problémájáról, ami a fűtéshez köthető sérülést okozott a motortérben. A gyártó más visszajelzéseket is kapott, így elkezdte vizsgálni az ügyet, de ehhez kapcsolódóan személyi sérülésről, vagy balesetről nem tud. A kereskedők ezt az alkatrészt is ki fogják cserélni.