Gyártók Túl sok a visszahívás – javítaná a minőséget a Ford

Túl sok a visszahívás – javítaná a minőséget a Ford

autopro.hu/V.M. | 2022.07.17 12:19

Túl sok a visszahívás – javítaná a minőséget a Ford

Fotó: Ford Media Center

A Fordot régóta visszatérő minőségi problémák terhelik, ami csak az elmúlt másfél hónapban számos visszahívásban mutatkozott meg. A változás szükségességével az amerikai OEM maga is tisztában van, és többek között saját vállalati kultúrájának átalakításával törekszik célt érni.

Hirdetés

A Ford legutóbbi minőségi problémákkal terhelt időszaka 2019-ben kezdődött az új Explorer bevezetésével. A típus hibás ülésekkel, laza kábelezéssel és szoftverhibás kijelzőkkel gördült le a gyártósorról, rányomva a bélyegét a vállalat 2019-es pénzügyi eredményére. Akkor az Explorer és a régebbi modellek problémái 1,5 milliárddal, 5 milliárd dollárra növelték a garanciális javításokkal kapcsolatos költségek összegét.

Mikor 2020 októberében Jim Farley vette át a Ford vezetését, a minőségi problémák kezelését első számú feladatnak nyilvánította. vezetése alatt a Ford célul tűzte a garanciális költségek 1-2 milliárd dollárral mérséklését az évtized közepéig, idén januárban pedig Josh Halliburtont, a J.D. Power adatelemzőjét nevezték ki minőségügyi vezetőnek. Miután több mint száz gyár folyamatainak átalakítását felügyelte, a feladata most egy átfogó minőségügyi stratégia implementálása.

„Azt akarjuk, hogy a minőség minden beszélgetéskor mindenki szeme előtt az első számú prioritásként lebegjen” – mondta el Halliburton a The Detroit News-nak nyilatkozva, hozzátéve, hogy az korábban nem volt a vállalati kultúra prominens eleme.

Nem elég gyors a változás

A Ford 2021-ben már 1,4 milliárd dollárral csökkentette a garanciális költségeit, 2022 azonban a helyzet romlását hozta, és a legújabb minőségi problémák azt mutatják, hogy a változások egyelőre nem történnek elég gyorsan. Halliburton tisztában van a helyzet súlyosságával, és attól tart, hogy a problémák akkumulálódása idén komoly kétségeket szülhet a befektetőkben.

Csak az utóbbi időben a Ford számos visszahívást indított. Június közepén például mintegy 50 ezer Mach-E-t rendeltek vissza, mivel egy hiba a hajtóerő kimaradásához vezethet. Szinte ugyanakkor 53.103 ezer Broncót is visszahívtak, mivel az utasoldali hátsó ajtó akkor is nyitható, ha a gyerekzár be van kapcsolva. Ugyancsak júniusban 2900 F-150 Lightning elektromos pickupot a keréknyomás-ellenőrző rendszer hibája miatt, míg több mint 2,9 millió járművet elgurulás veszélye miatt hívtak a szervizekbe.

Július közepén aztán a gyártó mintegy 100 ezer Fordot és Lincolnt hívott vissza motortűz veszélye miatt, amivel párhuzamosan a korábbin felül további 27 ezer Ford Expedition és Lincoln Navigator SUV-t hívott vissza miután több motortüzet is jelentettek.

Az utóbbiakat nem számolva a Ford idén már 44, összesen 6,7 millió járművet érintő visszahívást indított az Egyesült Államokban, többet bármelyik másik OEM-nél.

Halliburton elismeri, hogy nem tudtak megfelelni saját elvárásaiknak, hozzátette azonban, jelenleg azon dolgoznak, hogy a következő modelljeiknél már ne kövessék el ugyanazon hibákat.

A kultúrának is változnia kell

Halliburton megosztotta, hogy több ponton hatva is igyekeznek javítani a minőségi mutatókon. Először is próbálják jobban megérteni, hogy a vásárlók hogyan is használják a járműveket és hogy mi romolhat el.

A vállalati kultúra terén a cél a problémamegoldási képesség fejlesztése a különböző csapatok és területek közti jobb együttműködésen keresztül. A potenciális problémák felfedését szintén ösztönözni próbálják. „Azt akarjuk, hogy az emberek emeljék fel a kezüket, és mutassanak rá, hogy itt van egy probléma, valami, ami gondot okozhat a vásárlóinknak” – fogalmazott Halliburton.

Annak tisztázása, hogy kik melyik minőségi célokért felelnek, a benchmarking más vállalatokkal, illetve annak tudatosítása a dolgozókban, hogy mindannyian befolyásolják a minőséget, szintén a lépések között szerepel a vezeték nélküli frissítések és az adatelemzési eszközök alkalmazásával egyetemben.

Halliburton szerint a vásárlóik már egy éven belül tapasztalhatnak pozitív változásokat, a fejlesztési folyamatok fejlődésének eredményeit azonban magától értetődően csak később érezhetik majd.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink