Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tovább dagad a buszbotrány
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) visszautasítja az Orangeways közlekedési társaság vádjait, álláspontjuk szerint a közbeszerzési szabályokat betartva jártak el a midibusztender esetében.
Az Orangeways csütörtökön azt közölte az MTI-vel, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordulnak és kártérítési pert indítanak a BKK-val szemben, mert szerintük a központ az általuk már elnyert midibuszos pályázatot nyilvánította eredménytelennek 18 nappal később.
A BKK reagálásában azt írta, a midibuszok üzemeltetésére kiírt pályázatán valóban nyertesként akarta az Orangeways City Kft.-t kihirdetni, de a tendert eredménytelenné kellett nyilvánítania, mert az Orangeways egyik partnere idő közben felszámolás alá került, ez pedig a törvény szerint azonnali kizáró okot jelent a közbeszerzési eljárásból.
Hangsúlyozták, hogy a BKK megsértette volna a közbeszerzési törvényt és így semmis szerződést kötött volna, ha ezt a körülményt figyelmen kívül hagyja. Hozzátették, ezt bármilyen bírósági vagy döntőbizottsági eljárásban készek igazolni.
Az Orangeways a Rába S91-es midibuszával indult a tenderen. Az S91-es típust a BKV 2011 nyarán már tesztelte a várbusz (16-os) útvonalán. A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására képes, 4,2 literes Daimler motorja 156 lóerős, a jármű alacsonypadlós kivitelű és klímával felszerelt.