Gyártók Tőkebevonással maradna a pályán az Aston Martin

Tőkebevonással maradna a pályán az Aston Martin

autopro.hu/V.M. | 2022.07.18 08:17

Tőkebevonással maradna a pályán az Aston Martin

Fotó: Aston Martin Pressroom

Az Aston Martin új tervet jelentett be 653 millió font, azaz mintegy 770 millió euró tőke bevonására annak érdekében, hogy csökkentse adósságállományát és biztosítsa működését.

Hirdetés

A tervek szerint a Saudi Public Investment Fund, a Szaúd-Arábiai Királyság nemzeti vagyonalapja 92 millió eurót fog befektetni 16,7 százalék részesedésért és azért, hogy kettő főt delegálhasson az igazgatótanácsba. A fennmaradó 679 millió eurót egy őszi részvénykibocsátás során készülnek begyűjteni.

„Összességében ez egy fordulópont az Aston Martin számára, ami támogatja a stratégiai céljaink elérését, valamint javítja a hosszú távú növekedéséi lehetőségeinket” – mutatott rá a tőkebevonás jelentőségére Lawrence Stroll vezérigazgató.

Stroll befektetési csoportja, a 22 százalékos részesedéssel a legnagyobb részvényesnek számító Yew Tree, a 11,7 százalékos tulajdonrésszel bíró Mercedes-Benz és a szaúdi konzorcium összesen körülbelül 395 millió eurót fognak biztosan befektetni, míg a fennmaradó 375 millió eurót nyilvános részvénykibocsátás útján készülnek bevonni. Utóbbi során a Yew Tree mintegy 124, míg a Mercedes körülbelül 66 millió euró értékben fog részvényeket vásárolni előreláthatóan.

Külön ajánlattal állt elő a Geely

Az Aston Martin továbbá közölte, hogy visszautasította a kínai Geely és a Group Holdings befektetési alap közös vállalatának, az Atlas Consortiumnak az ajánlatát, ami 1534 millió euró befektetéséről szólt. Az indoklás szerint az ajánlat túlbecsülte az Aston Martin igényeit és jelentősen befolyásolta volna a részvényesi struktúra szerkezetét.

Az eddig hétszer csődöt jelentett Aston Martin az új forrásokat részben arra készül használni, hogy 2024-2025-re évi 10 ezerre növelje az értékesítések számát, míg a bevételét 2,36 milliárd euróra. Összehasonlításként idén 6600 jármű eladása a cél. Továbbá a forrásbevonás a mintegy 700 millió eurós nettó tartozás csökkentését, illetve új modellek és hajtásrendszerek fejlesztését is szolgálni fogja – számolt be az Autocar.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink