Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Több tucat alternatív hajtású autót ígér a Hyundai-Kia
Szinte az autóipar új divatjává vált, hogy a gyártók bejelentik, hány új elektromos vagy hibrid járművel jelennek meg hamarosan a piacon. A trendhez a dél-koreaiak is csatlakoznak.
A legújabb bejelentés szerint a dél-koreai gyártópáros 2020-ig két tucatnál is több új modellel előzné meg versenytársait. Míg a rivális Toyota 2005-ben már nyolc hibrid modellt kínált, a Hyundai Sonata Hybrid egészen 2010-ig váratott magára. A lemaradás behozása érdekében a dél-koreaiak most felzárkózási tervet hirdettek: 2020-ra összesen 26 hibrid, plug-in hibrid, teljesen elektromos, illetve üzemanyagcellás autót mutatnak be a piacon. A cél az, hogy a gyártó a környezetbarát autók eladásában dobogós helyezést érjen el. A vállalás nem kicsi, hiszen tavaly a páros százezer alatti alternatív meghajtású modellt adott el, míg a Toyota 1,2 milliót.
Az Automotive News szerint a lépés szükséges, de kockázatos: a hagyományos meghajtáson túlmutató versenyben a gyártók csak komoly fejlesztésekkel maradhatnak ringben, azonban a hazai piac kis mérete miatt exportfüggő ázsiai gyártó új termékeinek illeszkedniük kell a különböző országok jogi, technológiai és fogyasztói követelményeihez.
A Kia Soul 2014-es elektromos változatát 26 új zöld modell követheti |
A grandiózus tervekhez a Hyundai-Kia nem mellékelt értékesítési várakozásokat, ami egyes elemzők szerint annak lehet a jele, hogy a most megfogalmazott célok részben szimbolikusak. Szakértők szerint a bejelentés lényegi eleme leginkább az, hogy a Hyundai-Kia tisztában van az átalakuló autóipar követelményeivel, ennek megfelelően pedig komoly fejlesztésekre szánták el magukat. Egyes elemzői várakozások szerint bár a fejlesztések költségeinek növekedését valószínűleg nem fogják követni ez eladások, a két gyártó összefogásából mégis komoly versenyelőny alakulhat ki, így a duó a zöld autók gyártását korán kezdő Toyotát leszámítva bármely autógyártóval felveheti a versenyt.