Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teljesen virtuális körülmények között készül az Audi e-tron GT
Számos technológiai újdonság felhasználásával készül az Audi e-tron GT, egy valódi digitalizált modellről van szó. Az additív gyártás, a 3D-s virtuális tervezés, virtuális valóság és a mesterséges intelligencia is fontos szerepet játszik az autók gyártásában.
Az Audi közleményben mutatja be, hogyan kell elképzelni az e-tron GT digitalizált gyártását. Mint írják, a hagyományos módszerekkel történő gyártás esetében a prototípus legyártása egy költséges feladat, még akkor is, ha ma már jóval hatékonyabban működik ez az eljárás a korábbinál. Az e-tron GT esetében azonban ennél is hatékonyabb megoldást találtak.
Az autó készítésének minden egyes lépését virtuálisan tervezték meg, és a virtuális világban tesztelték a készülő alkatrészeket is. Az aprólékosan megtervezett folyamatoknak köszönhetően a sorozatgyártás zökkenőmentesen folyik. Ahhoz, hogy ideáig eljusson az Audi, arra volt szükség, hogy a gyártócsarnok minden apró részletét tökéletesen lemodellezzék virtuálisan, a 3D-s szkennelés segítségével.
Az Audi Böllinger Höfe nevű csarnoka Neckarsulmban található, itt készül az Audi e-tron GT. Ennek a gyárnak a pontos mása megtalálható a virtuális térben is.
Hogy működik a 3D-s szkennelés?
Ahogyan a technológia neve is mutatja, szükség van egy szkennerre. Ez egy durván két méter magas eszköz, ami négy kerekének köszönhetően könnyen mozgatható, így a dolgozók a csarnok minden pontjára eljuthatnak vele. A szkenneren található kamera az épület minden apró részletét rögzíti, míg a lézerek segítségével háromdimenziós modell készül az épületről a felhőalapú rendszerben. Nem kevesebb, mint 250 ezer négyzetméternyi területet szkenneltek be így az Audi dolgozói.
A működés igazi lelkét azonban a szoftver és a hardver együttműködése adja, aminek köszönhetően a beszkennelt pontokból, képekből és adatokból elkészül a gyár virtuális mása. A rendszer a mesterséges intelligencia segítségével azt is megtanulja, hol találhatóak a különböző gépek, sőt, a tárgyakat is képes egymástól megkülönböztetni.
Virtuális tervezés
Az e-tron GT tehát az első virtuálisan tervezett modell az Audi életében, ehhez a fent említett 3D-s szkennelési folyamatok mellett a virtuális valóságra (VR) volt szükség. Az Audi dolgozói a világ bármely pontján beléphetnek a neckarsulmi csarnokba a VR segítségével, ezzel egyrészt még többen működhetnek együtt a modell gyártásában, másrészt tanulhatnak egymástól a dolgozók.
Az Audi Q5 megújítását és a Q5 Sportback külsejét is így tervezték, virtuálisan. A VR lehetővé teszi a megalkotott alkatrészek valós idejű tesztelését.
Digitalizált, tehát környezetbarát
Azzal, hogy az Audi e-tron GT-ből nem készült valódi, fizikailag létező prototípus, nem csak időt, hanem környezeti erőforrásokat is spórolt az Audi, sőt, kevesebb anyag veszett így kárba a tesztelések során.
Emellett – ahogyan már említettük – a virtuális térben zajló munkálatok miatt nem volt szükség annyi utazásra sem az Audi különböző lokációi között, ez a környezetvédelmi szempontok mellett 2020-ban a járvány terjedése miatt is egy hasznosnak bizonyuló megoldás volt.