Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tavares: messze a chiphiány érdemi javulása
A Stellantis autógyártó vezetője, Carlos Tavares arra számít, hogy a félvezetők ellátási lánca a jövő év végéig feszített marad. Így ez továbbra is megnehezíti majd a gyártók működését, hiszen az instabil ellátás állandó költségeket ró majd rájuk.
„A helyzet 2023 végéig nagyon bonyolult marad, aztán egy kicsit enyhülni fog” - mondta Tavares a Le Parisien című francia napilapnak adott interjújában, hozzátéve, hogy „a félvezetőgyártók érdekeltek abban, hogy újra üzletet kössenek velünk, különösen azért, mert emelik az árakat.”
Az elmúlt néhány évben a félvezetőchipek hiánya - ami többek között a Covid-19 világjárvány hatására alakult ki - arra kényszerítette a globális autógyártókat, hogy több millió autó gyártási tervét töröljék. A hiány most enyhül, de csak az autógyárak számára új és állandó költségek mellett.
A nemrég közzétett ágazati adatokból kiderült, hogy a hiány továbbra is terheli a gyártók eladásait Franciaországban. Jól látszik, hogy az új gépkocsik regisztrációja ugyan 5 százalékkal nőtt a múlt hónapban, de az év eleje óta összességében közel 12 százalékkal csökkent – olvasható a Reuters cikkében.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!