Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tatabányai üvegek kerülnek több millió Mercedesre
A Mercedesek oldalsó és hátsó üvegeinek jelentős része Tatabányáról kerül rá 26 féle modellre 2021-ig. Erről is tájékoztatta az autopro.hu-t Gíber Mihály, az AGC Autóipari Magyarország Kft. (AGC Glass) humánerőforrás (HR) igazgatója.
– A tavalyelőtti év novemberétől 2009 áprilisáig mintegy 15 százalékos volt a visszaesés az értékesítésben – emlékezik Gíber Mihály. – Ezzel összhangban ötszázról négyszázötvenre csökkent a dolgozóink száma. Több cég azt a megoldást választotta, hogy részmunkaidőben foglalkoztatta az embereket. Mi úgy gondoltuk, hogy aki marad, az dolgozhasson teljes munkaidőben.
Fotó az AGC európai újságjának címlapjáról: Szelei Ottília az üveg minőségét ellenőrzi |
Hozzátette: a mai világban rendkívüli jelentősége van a jól képzett munkaerőnek. Ennek szellemében folyamatosak a képzések itthon, valamint Cseh-, Francia- és Olaszországban, Belgiumban és Japánban. Tavaly mintegy 38 millió forintot fordított a dolgozók képzésére az autóüveggyárat irányító magyar menedzsment. Ez rendhagyó a japán tulajdonú magyarországi gyáraknál. Egy felosztás szerint vannak műszaki illetve készségfejlesztő tréningek. Speciális oktatás révén ismerkednek meg a dolgozók az AGC-WAY-vel, valamint a munkájukhoz kapcsolódó autóipari szabványokkal.
– A dolgozóknak bőven lesz munkája a közeljövőben – emelte ki a HR-igazgató. – Az AGC Autóipari Magyarország Kft.-nek az egyik új vevője a világszerte egyre népszerűbb KIA. Tendert nyertünk a Mercedes oldalsó és hátsó ablaküvegeinek szállítására az idén. Egészen 2021-ig az AGC szállítja az üvegeket az addig készülő 26 féle Mercedeshez, ez több milló üveget jelent a következő évtizedben.
Gíber Mihály |
Az európai menedzsment bízik a magyarországi gyárban
– Tavaly sokat javult a hatékonyság és a minőség – hangsúlyozta Papp Zoltán gyárigazgató. – A 2010-es üzleti terv minden mérőszámát pontos munkával teljesíteni fogjuk. Európai szinten az idén nem lehet növekedésre számítani, de a 2010-es előrejelzések a gyárunk számára bíztatóak. Az európai menedzsment bízik a gyárunkban. Bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk versenyképes teljesítményre, és jó úton haladunk, hogy a legjobbak közé emelkedjünk.
Az Asahi Glass Company európai menedzsmentje minden év elején személyesen tájékoztatja a kontinens AGC gyárainak dolgozóit a vállalatcsoport előző évben elért eredményeiről és az aktuális üzleti év kihívásairól. A dolgozók a közelmúltban megtudhatták, hogy független elemzők szerint az európai gépjárműgyártás 2014-ben érheti el a válság előtti szintet.
A már most is javuló európai eredmények az a utóüveggyártásban nagyban köszönhetők a tatabányai gyár teljesítményének. A vezetők hangsúlyozták, hogy ez a gyár lesz a jövőben az AGC edzettautóüveg-gyártásának zászlóshajója. Házon belül különböző alkatrészeket szerelnek fel a Tatabányán legyártott oldal- és hátsóüvegekre. Ezek nélkül nem lehet beépíteni az üvegeket az autóba. Eddig ezt a tevékenységet más európai AGC gyárakban végezték.
A gyár jelentős eredményeket tud felmutatni a munkavédelem és a környezetvédelem területén is. Több mint 600 napja nem történt az üzemben munkanap-kieséssel járó baleset, az energiafogyasztás és vízfelhasználás területén az európai gyárak rangsorában előkelő helyet foglal el a gyár. Rendkívül kevés reklamáció érkezett. Ennek is köszönhető, hogy európai szintről Tatabányát javasolták minőség díjra a cégcsoporton belül.
Tizennyolc féle márkához szállítanak üveget
Magáért beszél a felsorolás: Olasz-, Francia-, Német-, Svédország , Japán, és nem utolsósorban Dél-Korea. A tatabányai gyárból a következő márkákhoz szállítanak jelenleg üveget: Fiat, Renault, Toyota, Peugeot, Citroen, Honda, Skoda, Mitsubishi, Mercedes, Nissan, VW, Suzuki, Opel, Ford, BMW, Audi, Volvo, KIA.