Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tagállami szinten is perelhető a Volkswagen
Az Európai Bíróság ítélete szerint az unió azon lakosai, akik csalószoftverrel ellátott Volkswagen modellt vásároltak, a nemzeti bíróságokon is pert indíthatnak a német autógyártóval szemben, felvetve egy sor újabb per lehetőségét.
Az Európai Bíróság annak kapcsán vizsgálta meg a perelhetőség kérdését, miután egy osztrák bíróság tudni kívánta, hogy a nála keresetet beadó, összesen 574 autótulajdonos képviseletében eljáró VKI fogyasztóvédelmi szervezet pert indíthat-e a Volkswagennel szemben.
Az Európai Bíróság közölte, hogy az uniós jog szerint a per az alperes székhelye szerinti bíróságon kezdeményezhető, ugyanakkor károkozás esetében lehetőség van az eljárás, kár keletkezési helyén való megindítására is. A bíróság hozzátette, hogy a kár a jármű vásárlásakor merült fel, mivel vételi áruk meghaladta a valódi értéküket.
A VKI pont a vásárlókat hátrányosan érintő értékkülönbözet miatt kíván kompenzációhoz jutni. Rudolf Anschober, Ausztria fogyasztóvédelmi minisztere az Európai Bíróság döntésére úgy reagált, hogy az segíteni fogja az érintett osztrákok egy jelentős körét és azt is hozzátette, hogy: „A fogyasztókat nem szabad másképpen kezelni a nemzetiségük szerint.”
A Volkswagen nem aggódik
A VW szerint az ítélet kevés változást fog hozni a 2015-ben kirobbant dízelbotránnyal kapcsolatban indult ügyekbe – írja a Reuters.
A vállalat jelenleg Németországban próbál peren kívüli egyezségre jutni vásárlók egy csoportjával, az Európai Bíróság ítélete azonban felveti az újabb kártérítési követelések lehetőségét.
Annak a kérdése, hogy hol indítható per a manipulált nitrogén-oxid-kibocsátási értékek miatt, az USA-ban is felmerült. Egy alaszkai bíróság nemrég hozott ítélete szerint az amerikai megyék is perelhetik a német autógyártót, ami miatt az több tízmilliárd dollárnyi plusz büntetés elé nézhet azon a 33,3 milliárd dolláros költségen felül, ami eddig merült fel a dízelbotrány miatt.