Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szemétnek tartják a szakszervezetek a Stellantis ajánlatát
A United Auto Workers (UAW) a legerősebb amerikai járműipari szakszervezet, mely most többek között a Stellantis égisze alát tartozó autógyárak dolgozói számára kíván jobb feltételeket kiharcolni. Ez egyelőre nem halad kimondottan zökkenőmentesen.
A UAW elnöke, Shawn Fain dühösen egy szemetesbe dobta a Stellantis szerződésjavaslatait augusztus 8-án. A vezető egyben pofonnak nevezte a Stellantis javaslatát, mely többek között az egészségügyi ellátás csökkentését, az új alkalmazottak számára kevesebb szabadságot, a munkáltatói járulékok csökkentését, valamint az ideiglenes munkaerő felső korlátjának felemelését javasolja.
„A vezetés úgy döntött, hogy az arcunkba köp” – mondta Fain, majd egy szemetesbe dobta a javaslat egy példányát azzal a kommentárral, hogy „ott a helye a szemétben, mert ez az”:
A Reuters által megtekintett, július 27-én kelt számos javaslatot tesz a hiányzások csökkentésére. A Stellantis szerint a munkaerőhiány több mint 16 ezer jármű kiesésébe, vagyis 217 millió dollár bevételkiesésbe került.
A Stellantis emellett arra törekszik, hogy csökkentse a nyugdíj-, egészségügyi és egyéb költségeket, mondván, hogy az elektromos járművekre vonatkozó állami szabályozások közepette „elengedhetetlen a fix költségek csökkentése”.
Nem ezt szeretnék elérni
A fentiekkel szemben a UAW négy év alatt több mint 40 százalékos fizetésemelést, jelentős többletszabadságot, valamint az új munkavállalók esetében korábban megszüntetett, meghatározott ellátású nyugdíj visszaállítását kéri.
A Stellantis javaslata minimalizálni kívánja a nyugdíjköltségeket, amelyek évente körülbelül egymilliárd dollárt tesznek ki. A Stellantis, a General Motors és a Ford jelenlegi négyéves kollektív munkavállalói szerződése szeptember 14-én jár le.
Az üggyel kapcsolatban két személy azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy az autógyártók becslése szerint a UAW új szerződésekre vonatkozó követelései a jelenlegi átlagos óránkénti 60 dolláros munkadíjat több mint 150 dollárra emelhetik. A UAW emellett arra is törekszik, hogy az Egyesült Államokban működő autógyártóknál minden ideiglenes alkalmazottat állandósítson, jelentősen növelje a fizetett szabadságot, és helyreállítsa a nyugdíjasok egészségügyi ellátásait és a megélhetési költségek kiigazítását. A szakszervezet új korlátokat is szeretne a kölcsönzött munkavállalókra vonatkozóan – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!