Gyártók Startupként tér vissza Európába a GM

Startupként tér vissza Európába a GM

autopro.hu/V.M. | 2021.11.17 11:21

Startupként tér vissza Európába a GM

Fotó: GM Corporate Newsroom

Egy nem tradicionálisként leírt mobilitási startup formájában alakít ki ismét európai jelenlétet az amerikai General Motors, ami egyebek mellett digitális megoldásokat fog kínálni az öreg kontinensen.

Hirdetés

A GM 2017 óta nem rendelkezik számottevő jelenléttel Európában. Az amerikai autógyártó óriás akkor adta el az Opel és Vauxhall márkákat a francia PSA Csoportnak, ami ma már a Stellantis része.

A GM európai tevékenységeinek átalakítása Mahmoud Samara feladata lesz, aki jelenleg a Cadillac Észak-Amerika értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. Samara december 1-től fogja betölteni a GM Európa elnöki pozícióját.

Steve Kiefer a GM elnöke elmondta, hogy Samara feladata a jelenlegi operációk átalakítása egy nem tradicionális mobilitási startuppá. Hozzátette: „Nagyon jól átgondolt döntéseket fogunk hozni arról, hogy hol és hogyan versenyzünk Európában.”

Még bizonytalan a termékkínálat

A GM által Európában kínált termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban Samara megosztotta, hogy azok között szerepelni fognak digitális és az elektromos autók értékesítésében használható megoldások, valamint a Cadillac pénzügyi szolgáltatásai. Ezenkívül meg fogják vizsgálni, hogy pontosan milyen módon is tudnák hasznosítani az elektromos és autonóm autók, illetve a szoftverek területein folyó fejlesztéseik eredményeit.

„Európa a második legnagyobb és leggyorsabban növekvő elektromosautó-piac a világon, ami hatalmas lehetőségeket tartogat” – fogalmazott Samara.

A GM 2025-tel bezárólag 35 milliárd dollárt tervez autonóm és elektromos járművekbe fektetni.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink