Gyártók Sportos, elegáns, high-tech: itt az új A5 és S5 Coupé

Sportos, elegáns, high-tech: itt az új A5 és S5 Coupé

autopro.hu/B.B. | 2016.06.04 07:23

Sportos, elegáns, high-tech: itt az új A5 és S5 Coupé

Kilenc év és rengeteg csiszolgatás után érkezett meg az Audi két modelljének új kiadása. A feladat egyértelmű: a szegmens meghódítása.

Hirdetés

Bemutatták Ingolstadtban az új A5 és S5 Coupé modelleket, melyekhez a németek nagy elvárásokat fűznek, nem hiába: az előd megjelenése óta eltelt kilenc évben rengeteget dolgoztak, és sok új fejlesztésű alkatrészt használtak fel a két jövevénynél.

A hosszú motorháztető, a megnyújtott tengelytáv és a kis túlnyúlások hangsúlyozzák a kocsik sportosságát, amit sötétben még jobban kiemelnek az első LED, vagy Matrix LED, illetve a hátsó LED lámpák. Az ingolstadtiak két TFSI, illetve három TDI motorral kínálják az A5 Coupét, melyek 190 vagy 286 lóerős teljesítményre képesek – az elődmodellhez képest átlagosan 22 százalékkal kisebb fogyasztás melett ez 17 százalékos izmosodás jelent. A gyártó szerint az új fejlesztésű 3 literes TFSI pedig az S5 Coupéhoz lehet ideális választás: a hathengeres motor 354 lóerőt présel ki magából, ha kell, 4,7 másodperc alatt gyorsítja a kocsit százas tempóra, ha kell, nyugodt irányítás mellett 7,3 literrel beéri.

Ami a váltókat illeti, az elsőkerék-meghajtású és a négyhengeres, 3 literes TDI-vel ellátott A5 modellek hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú S tronic szerkezettel rendelhetőek, míg a nyolcgangos tiptronic a legerősebb A5, és az S5 számára van fenntartva. Az új futóművek nagyfokú mozgékonyságot biztosítanak, a szerpentinek izgalmai mellett az autópályák higgadtságához is passzolnak. A lengéscsillapítók szabályozhatósága opcionális, a menetdinamikai rendszeren keresztül több lépésben szabhatjuk őket igényeinknek megfelelően. Az elektromechanikus szervokormányhoz, mely rendkívül precíz visszajelzést ígér és szintén új fejlesztés, extraként érhető el a dinamikus kormányzás, ami a sebességváltó állásától függően változtatja a kormányzási szöget.

A világpremieren külön hangsúlyozták az autó aerodinamikai kifinomultságát: a légellenállási együttható 0,25, ami a szegmens legjobb értéke. Ehhez társul az elődhöz képest 60 kilogrammos súlycsökkentés.

Audi A5 és S5 Coupé
Kattintásra galéria nyílik

A már említett tengelytáv-növekedésnek köszönhetően a beltér is nagyobb lett, melyet a különböző színű minőségi anyagok, és a 30 árnyalatban módosítható megvilágítás változtat még kellemesebbé, a gyártó szerint a füleket pedig a két új modell luxuskategória felé mutató akusztikája kényezteti. A sofőr környezetének központi eleme a kormány mögötti, 12,3 hüvelykes, 1440x540 felbontású TFT kijelző, illetve a középkonzol 8,3 colos monitora. Az MMI terminál természetesen támogatja a többujjas vezérlést, irányítását pedig egyszerűbbé teszi, hogy az okostelefonok logikáján alapszik (például intelligens szövegkeresés). A legtöbb hétköznapi tevékenység elvégzésére szóban is utasítani lehet a rendszert. Az autóba telepített SIM kártyával a nyugat-európai országok többségében az ultragyors LTE-hálózaton keresztül érhetőek el az Audi szolgáltatásai, melyek a vásárlást követő három évben ingyenesek. A leendő utasok Wi-Fin keresztül egyszerre akár nyolc mobil eszközt is használhatnak. ÉS ha már az okos eszközöknél tartunk: okostelefonon, okosórán, vagy a negyedik generációs Apple TV alkalmazásaival informálódhatunk az autó helyéről és állapotáról, nyitni-zárni tudjuk a kocsit. Az arra alkalmas telefonokat a középső kartámaszban vezeték nélkül is tölthetjük.

A sofőrt asszisztensek tömege segíti a vezetésben: az üzemanyaggal való takarékoskodást könnyítő, a keréknyomjelző, a stop&go, dugóban is aktív adaptív sebességszabályzó, parkolássegítő, táblafelismerő rendszereken kívül még egy sor alkalmazás áll a vezető rendelkezésére - már az alapfelszereltség is nagyvonalúnak ígérkezik.

A kocsik farában 465 literes csomagteret találunk, tíz literrel nagyobbat, mint az elődmodellnél. A 40:20:40 arányban osztott ülésekkel tovább növelhető üreg fedele gesztusvezérléssel is nyitható, az opcionális vonóhorog pedig gombnyomásra tűnik elő.

Az új modellek Németországhoz hasonlóan a legtöbb országban ez év őszétől lesznek megvásárolhatóak.

Kiemelt Partnereink