Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sok ezer embertől válna meg a Ford
Médiaértesülések szerint a következő hetekben mintegy 8000 munkahely megszüntetését jelentheti be a Ford annak érdekében, hogy csökkentse költségeit, és támogassa az elektromos autókra átállását.
Az először a Bloomberg által ügyhöz közeli forrásokra hivatkozva lehozott hír szerint az elbocsátások a fix bérezésű munkavállalókat, illetve a belső égésű motoros járművekért felelős Ford Blue üzletágat fogják érinteni.
Az egyelőre még nem véglegesített tervek szerint a leépítést több lépcsőben, most nyártól kezdve valósíthatják meg.
Középpontban a költségcsökkentés
A Ford a hírt nem kívánta kommentálni, azonban megosztotta, hogy frissítette terveit, melyek arra irányulnak, hogy 2023-ra évi 600 ezer, míg 2026-ra évi több mint kétmillió elektromos autót állítson elő.
„Továbbra is arra összpontosítunk, hogy átstrukturáljuk működésünket és modernizáljuk szervezetünket minden üzletágunkat és a teljes vállalatot lefedve” – szögezte le T.R. Reid, a Ford szóvivője. „Ennek részeként egyértelmű célokat határoztunk meg a költségeink csökkentésére irányulóan” – tette hozzá.
Túl sok az ember
A Ford márciusban már bejelentette, hogy a korábban tervezett 30 helyett 50 milliárdot fog elektromos autókra költeni 2026-ig. Ugyanakkor működését átszervezte, létrehozva a villanyautókkal foglalkozó Ford Model e és a belső égésű technológiára koncentráló Ford Blue üzletágakat.
A Reuters emlékeztet, hogy Jim Farley, a vállalat vezérigazgatója nemrég megosztotta, nyereségesség tekintetében mind a hagyományos, mind az elektromos szegmensekben alul teljesítenek a menedzsment szerint, illetve, hogy a vállalat túl sok dolgozóval rendelkezik.
Bár úgy tűnik, hogy ott egyelőre biztosítottak a munkahelyek, a Ford németországi Saarlouis-ban található gyárának dolgozói azok között lehetnek, akiktől a vállalat meg fog válni az elektromos átmenet folyamán. Ahogy arról korábban az autopro.hu is beszámolt, a 4600 embernek megélhetést nyújtó üzem helyett nemrég Valencia nyerte el a villanyautó-gyártás jogát, és egyelőre nem tudni, hogy a 2025-ig készülő Focus után mit fognak gyártani Saarlouis-ban.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!