Gyártók Senki sem érti az Euro 7-es szabályokat

Senki sem érti az Euro 7-es szabályokat

autopro.hu/P.B. | 2022.05.27 16:23

Senki sem érti az Euro 7-es szabályokat

Fotó: Toyota Europe Newsroom

Stijn Peeters, a Toyota Motor Europe vezető projektmenedzsere, mérnöke egy cseh interjúban beszélt a Toyota Aygo X sikereiről, hátteréről, valamint arról, miért nem készült még a modellből elektrifikált változat, és mi a helyzet az Euro 7-es környezetvédelmi normákkal.

Hirdetés

Az elmúlt években számos csapás érte a járműipart, aminek következtében leállásokra is sor került, illetve a legtöbb autóra hosszú hónapokat, akár egy évnél is többet kell várnia a vásárlóknak. A gyártóknak válogatniuk kell, hogy mit éri meg legyártaniuk, így a drágább modellekkel biztosítják a jövedelmezőséget.

A Toyotát sem kerülte el teljesen a válság, de a japán OEM sokkal felkészültebben várta a bajt, ráadásul az európai ágazata szembe is megy a trendekkel az új Aygo X modellel. Az autó sikereiről, illetve a Toyota Europe sikereiről Stijn Peeters, a vállalat vezető fejlesztési mérnöke adott interjút a cseh iDnes magazinnak.

Igazi európai autó

A Toyota szlogenje szerint az Aygo X egy igazi európai autó. Peeters szerint ez azt jelenti, hogy az autót Európa számára fejlesztették ki, Európában szerelték össze és európai ügyfelek használják – az egyetlen kivétel Izrael, ahol szintén kínálják a modellt.

Továbbra is gyártunk belső égésű motorokat, valamint más típusú hajtásokat is. Mint világszinten piacvezető márka, globálisabban tekintjük át a mobilitás problémáját, mert minden ügyfelünk számára biztosítanunk autót.

Az iDnes megjegyzi, hogy néhány évvel ezelőtt a Toyota egy alig észrevehető márka volt Csehországban, mára azonban a legnépszerűbb gyártók között van a hosszútávú stratégiájának köszönhetően – természetesen az sem elhanyagolható szempont, hogy a Toyota rendelkezik egy gyárral az országban a Prágától nem messze található Kolín városában.

Van jövője a kisautóknak

Egyértelmű tendencia, hogy a vásárlók a nagyobb modelleket keresik – az autopro.hu is beszámolt róla, hogy az SUV lehet az új népautó. Ugyanakkor a városokban a kisautók is komoly népszerűségnek örvendenek. Peeters szerint nem lehet kiszámítani, hogy mit hoz a jövő, de a szegmensnek minden bizonnyal van jövője.

Az Aygo X egyik fontos alapja, hogy ugyanarra a platformra épül, mint a Yaris. Ez a rugalmasság nagy előnyt jelent a Toyota számára – ráadásul a modell kifejlesztése mindössze 34 hónapot vett igénybe.

Nem mondanak le az Aygo elektrifikációjáról, de a belső égésű motorokról sem

Az Ayo X-ből csak belső égésű motorral szerelt verzió készül, míg például az ugyanerre a platformra épülő Yaris-ból van elektrifikált verzió is. Ennek oka, hogy az Aygo nem lehetne elég kicsi hibrid hajtással szerelve – ráadásul valamivel így is nagyobb elődjénél a modell.

A cseh lap megkérdezte Peeters-t arról is, hogy azért jött-e ki most az Aygo X, mert hamarosan szigorodnak az európai környezetvédelmi előírások. A mérnök szerint a Toyota fel fog készülni az Euro 7-es normáknak való megfelelésre is, de egyelőre senki nem tudja, pontosan mivel járna ez.

„Folyamatosan próbálunk információkat szerezni az európai vezetőktől és szakpolitikusoktól, de még ők sem tudják, mit fognak tartalmazni az Euro 7-es normák. Egyelőre ez a realitás, így nem tudunk felkészülni a szabályokra, hiszen nem ismerjük a részleteket” – fogalmazott, hozzátéve, hogy nem a politikusok, hanem a piac fogja eldönteni, milyen autót szeretnének vásárolni az európaiak.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink