Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az SUV lesz a jövő népautója
Míg a legtöbb szegmensbe tartozó autók száma csökken – abszolútértékben és arányaiban is – a német utakon, addig az SUV-k népszerűsége az egekbe lőtt ki. Egyedül a lakókocsik részaránya nőtt nagyobb mértékben Németországban.
Lassan nem túlzás azt állítani, hogy az SUV-k lesznek a jövő (sőt, akár a jelen) népautói. A párhuzam szempontjából különösen nagy jelentőséggel bír, hogy Németországban – Európa járműipari központjában – miként alakulnak a trendek. A legfrissebb adatok szerint az SUV-k, azaz a városi szabadidős terepjárók egyre inkább átveszik az uralmat.
A német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) adatai egyértelműen azt mutatják, hogy a németek autóvásárlási preferenciái megváltoztak. Erre rátesz egy lapáttal a chip- és alkatrészhiány, így aztán egyértelmű az SUV-k térhódítása: már minden tizedik német autó ebbe a szegmensbe tartozik. A KBA adatai szerint január 1-jén 4,82 millió SUV járta Németország útjait, ez a teljes állomány 9,9 százaléka volt. A növekedés 12,2 százalék 2020-hoz képest. Ennél nagyobb mértékben (13,7 százalékkal) csak a lakókocsik száma nőtt Németországban. Viszonylag jelentős mértékben – öt százalékkal, 2,9 millióra – nőtt a terepjárók állománya is.
Gyors a változás
Az SUV-k terjedésével párhuzamosan a hagyományos szegmensek – így a kompaktoké, valamint a kis és közepes méretű autóké – zsugorodnak, ezzel válik még gyorsabbá a változás. A kompaktok másfél, a kisautók 0,7, míg a közepes autók 2,4 százalékkal estek vissza – írja az Automobilwoche.
A legnépszerűbb még mindig a kompaktok szegmense 11,7 millió autóval, kisautóból 8,8 millió, közepes autóból hatmillió fut a német utakon. Ám miközben ezen autók piaci részesedése – sőt, abszolút darabszáma is – csökken, addig az SUV-k rendre vezetik az újautó-eladásokat. Ráadásul a chipek és alkatrészek hiánya miatt egyes autógyártók inkább a nagyobb, drágább és jövedelmezőbb autókat preferálják a gyártás során.
Németországban egyébként 2021-ben összességében, ha csak minimális mértékben is, de nőtt a járművek száma - 0,6 százalékkal 48,5 millióra nőtt a német autóállomány.
Tetszett ez a cikk? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!