Gyártók Saját gyárat kap a VW újgenerációs e-autója

Saját gyárat kap a VW újgenerációs e-autója

autopro.hu/V.M. | 2021.11.11 16:23

Saját gyárat kap a VW újgenerációs e-autója

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen egy új, magas technológiai színvonalat képviselő autógyárat tervez felhúzni nem messze a wolfsburgi központjától. Az új üzemben a Trinity projekt keretében fejlesztett tisztán elektromos szedánt fogják készíteni.

Hirdetés

Az új termelőüzemben, aminek építéséhez még a VW felügyelőbizottságának jóváhagyására is szükség van, a tervek szerint 2026-tól készülhet a német OEM következő generációs elektromos autója.

A VW hivatalos közléséből – amivel megerősítette a korábbi híreszteléseket, miszerint a Trinity egy önálló wolfsburgi egységben készülhet – nem derül ki a beruházás várható értéke, az viszont igen, hogy egy Trinity legyártásának idejét tíz órára teszik, ami hasonló ahhoz, amennyi idő alatt a Tesla egy Model 3-at fog összeszerelni az építés alatt álló grünheidei Gigafactory 4-ben.

Kötöttségektől mentesen

Hogy a tervek szerint négyes szintű önvezetési képességet kapó Trinity-t miért nem a VW fő, wolfsburgi üzemben fogják összeszerelni, az OEM azzal magyarázza, hogy a termelés odatelepítésével a gyártási folyamat átalakításának lehetőségei korlátozottak lennének.

„Ezért tervezünk zöldmezős beruházással, ami hatékony és nem jár a meglévő infrastruktúra jelentette korlátokkal” – fogalmazott Ralf Brandstätter, a VW márka vezérigazgatója. Hozzátette: „Ezáltal időt és teret nyerünk, hogy a fő gyártóegységet jelentősen modernizáljuk, és a termelést itt is egy új szintre emeljük.”

A hatékonyságnak ára van

A VW vezérigazgatója, Herbert Diess a rivális Tesla hatékonyságára követendő példaként tekint, a vállalat wolfsburgi üzemét pedig a Tesla építés alatt álló, Berlinhez közeli egységéhez hasonlítva rámutatott a termelékenység növelésének szükségességére. Ez azonban Wolfsburg mintegy 60 ezres dolgozói létszámának csökkentése nélkül nem fog sikerülni, amit maga Diess is elismert.

Korábban Diess állítólag 30 ezer munkahely megszűnését vetítette előre az elektrifikáció miatt. A leépítésektől való félelem az elmúlt hetekben ismét kiélezte a vállalatvezetés és az üzemi tanács közti ellentétet, ami ahhoz vezetett, hogy Diess jövőjét egy speciális bizottság fogja megvitatni.

Az üggyel kapcsolatos legújabb fejlemény, hogy egy Reuters birtokába került, munkavállalóknak küldött videóüzenetében Diess nemrég azzal próbálta hűteni a kedélyeket, hogy elmondta, a VW nem tervez 30 ezres leépítést.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink