Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rengeteg modelljét nyugdíjazza a Mercedes
A Mercedes-Benz vezetőinek elmondása szerint a vállalat által Európában és Egyesült Államokban kínált összesen 33 modellből mindössze 14 fog maradni a következő évtized elejére.
A modellsorozatok és az azokon belüli karosszériatípusok szerint tekintett modellkínálat drasztikus szűkítése a nyereségesség javítását és a piaci részesedés növelését célozzák, elsőként kupéktól, kabrióktól és kombiktól kell majd elbúcsúzniuk a vásárlóknak. „Végső soron egyszerűen nincs szükségünk kombikra és alulteljesítő kétajtósokra a volumen növeléséhez” – mondta el a Mercedes egyik vezetője a Car and Drivernek nyilatkozva.
Amit eddig tudni, hogy az A-osztály búcsúzni fog, ahogy a C- és E-osztály kupé-kabrió négyes is, melyeket egy-egy CLE kupé és kabrió fog helyettesíteni. A CLS-osztály sorsáról már évekkel korábban megszületett a döntés: a modell 2024-ben fog kikerülni a kínálatból.
A GLC és GLE crossoverek tovább fognak élni, és új generációkat fognak kapni. Legalábbis ez a helyzet a normál karosszériakivitelű változatokkal, míg a kupésított variánsok már nem fogják túlélni a generációváltást.
Európában a C-osztály és az E-osztály kombi kiviteleknek 2028, illetve 2030 jelöli a kivezetés éveit. A B-, GLA- és GLB-osztályok közül kettő szintén teljesen eltűnhet. Az A-osztályhoz hasonlóan Kecskeméten készülő CLA következő generációja 2025-ben akkumulátoros elektromos hajtást kap, egyúttal a modellsorozat utolsó tagja lesz, mely shooting brake változatban is kapható lesz.
Arra fókuszálnak, ami igazán számít
Az Autoblog által szemlézett beszámoló szerint csak a Mercedes azon kis volumenben készülő modelljei fognak megmaradni, melyek nagy nyereséggel és bevétellel kecsegtetnek, ilyenek a Maybach és a Mythos limitált szériás modellek. A kínálat középső ársávjába, a „Core Luxury-be” tartozó modellek esetén a luxust hordozó jellemzőkre, mint a nagy hatótávolságra, a gyors töltésre és a luxushoz illő belső térre fog koncentrálni a Mercedes. „A fenntartható, kortárs luxusautók legalapvetőbb komponensei a tér és az idő… Ez az első számú prioritásunk, nem még egy hivalkodó karosszériadizájn, csak egy Európában eladható modell vagy egy utolsó döfés egy haldokló szegmensbe” – mondta a Mercedes egyik vezetője.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!