Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rég nem látott mélységben a koreai autóexport
A koronavírus-járvány okozta válság miatt jelentősen csökkent Dél-Korea autóexportja. Májusban mindössze 95 ezer 400 autót adott el külföldön az ország, ami 57,6 százalékkal kevesebb a tavaly májusi exportnál. Az elektromos autók exportja viszont nőtt.
Dél-Korea autóexportból származó bevétele valamivel kisebb mértékben, 54,1 százalékkal csökkent 2019 májusához képest. A dél-koreai kereskedelmi minisztérium ezt azzal indokolta, hogy a múlt hónapban külföldön eladott dél-koreai autók 22,5 százaléka magas árszínvonalú elektromos és hibrid autó (NEV) volt, ami rekordnak számít.
Májusban 21 ezer 426 NEV autót exportált Dél-Korea, 15,3 százalékkal többet a tavaly májusinál, így az elektromos és hibrid autók részesedése a koreai exportból soha nem látott magasságban jár.
Belföldön nem ilyen rossz a helyzet Dél-Koreában
A minisztérium adatai szerint májusban a belföldi autóeladások 9,7 százalékkal, 168 ezer 778-ra emelkedtek. Dél-Koreában a múlt hónapban 231 ezer 99 autó készült, 36,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
A koreai folyamatok jól látszódnak a Kia eladásain is. Ahogyan az autopro.hu beszámolt róla, a Kia belföldi eladásai az egy évvel korábbihoz képest egészen megdöbbentő módon, 19 százalékkal emelkedtek, elérve az 51 181 járművet, miközben a Koreán kívül eladott járművek száma éves összevetésben 44 százalékkal 109 732 járműre esett vissza. Külföldi gyárainak köszönhetően tehát a Kia több autót adott él Dél-Koreán kívül, mint amennyi autót összesen exportált az ország.