Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rátapos a gázra költségcsökkentésben a Stellantis
A Stellantis bevétele és működési eredménye az első fél évben felülmúlta a becsléseket. Carlos Tavares vezérigazgató ugyanakkor elmondta, hogy az autógyártónak fel kell gyorsítania a költségcsökkentési intézkedéseket azért, hogy megőrizze nyereségességét az egyre nagyobb kihívást jelentő árazási környezetben.
A világ harmadik legnagyobb autógyártója nemrég közölte, hogy a január-júniusi korrigált kamat- és adózás előtti bevétele (EBIT) 11 százalékkal nőtt, 14,1 milliárd euróra, ami meghaladja a Reuters felmérésében résztvevő elemzők által várt 12,1 milliárdot.
Az új pénzügyi igazgató, Natalie Knight, aki ebben a hónapban kezdte meg munkáját, elmondta, hogy továbbra is az árazás volt a fő hajtóereje a Fiat, Peugeot, Alfa Romeo, Ram és Jeep márkákat egy tető alatt tartó Csoport eredményeinek.
„Sokféle áremelést hajtottunk végre, és a Csoport kiválóan tartotta ezeket, illetve azt is megvizsgálta, hogy az első fél évben hol volt helyénvaló a további áremelés" – mondta el Natalie Knight.
Javulnak a kilátások
Az Equita elemzője, Martino De Ambroggi elmondta, hogy az erős első fél évi eredmények, beleértve a bevételek növekedését is, alapot képeznek ahhoz, hogy javítsa a konszern egész éves teljesítményére vonatkozó előrejelzését.
A Tesla amerikai elektromosautó-gyártó januárban árcsökkentésbe kezdett Kínában, ezzel is nyomást gyakorolva az autógyártókra és a beszállítókra, hogy visszafogják költségeiket.
A Stellantis korrigált EBIT-rátája 14,4 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 14,5 százalékról, amikor az áremeléseket a jelentős inflációs környezet támogatta – mondta Carlos Tavares vezérigazgató.
„Ha a piacon szorosabb a verseny az árakat tekintve, akkor keményebben kell dolgoznunk a költségcsökkentésen, hogy biztosítsuk, visszaadjuk a piacnak azt a lélegzetvételi teret, amelyre szüksége van, miközben megvédjük a fajlagos árrésünket" - mondta.
A vezérigazgató rámutatott, hogy a Stellantis haszonkulcsa még mindig jobb, mint a Tesláé és a GM-é, amely vállalatok az általa idézett adatok szerint 10,5 százalékos, illetve 8,3 százalékos haszonkulcsot értek el.
Visszaesés az észak-amerikai piacon
Az első fél évi EBIT-ráta 60 bázisponttal esett 17,5 százalékra Észak-Amerikában, a Csoport legjövedelmezőbb régiójában – számolt be a Reuters.
Ennek ellenére a Stellantis, amely részben az európai logisztikai problémák csökkenésének köszönhetően az első fél évben több járművet szállított ki, megerősítette azon célját, hogy az egész évet tekintve kétszámjegyű haszonkulcsot érjen el.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!