Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Otthagyná a Renault-t a Nissan?
Felbomlóban van a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség, legalábbis a technológiai fejlesztéseket illetően. Egy ügynökség jelentése szerint a Nissan a szövetségi partnertől, a Renault-tól függetlenül hajtja végre növekedési terveit olyan kulcsfontosságú területeken, mint a szoftverek és az elektromos járművek.
Amennyiben a Nissan tényleg a saját útját szeretné járni a járműipar két ilyen fontos területén, akkor egy igazán meglepő lépésről van szó, hiszen a két cég a közelmúltban hivatalosan is megállapodott a szorosabb együttműködésről.
2023 februárjának elején a Renault, a Nissan és a Mitsubishi gyártói szövetsége bejelentette a meglévő partnerség átszervezését. Néhány közös elektronikus mobilitási tevékenységet terveznek Latin-Amerikában, Indiában és Európában, valószínűleg szintén egy közös 800 voltos platformmal. Emellett a Renault Csoport jelentősen csökkenti részesedését a Nissanban – a jelenlegi körülbelül 43 százalékról 15 százalékra.
Miközben azonban ennek a szövetségnek a részletes feltételei (amely jóval korlátozottabb, mint a korábbi együttműködés) még véglegesítés alatt állnak, összesen hét, az ügyet tudó személy azt nyilatkozta a Reuters hírügynökségnek, hogy a Nissan már új terveket készít.
Saját út a szoftverfejlesztésben
Állítólag a Nissan az autóiparon kívül keres partnert, hogy új szoftvereket fejlesszen ki járműveihez és felhőalapú szolgáltatásaihoz. A Reuters egyik forrása szerint a Nissan egy gyengeséget próbál orvosolni, mivel az autókat „okosabbá és összekapcsoltabbá” próbálja tenni.
A jelentés szerint a Nissan egy másik területen is függetlenebbé kíván válni a Renault-tól: az elektromobilitásban. Bár a korábban bejelentett 15 százalékos részesedést a Renault elektromosautó-részlegében, az Amperében meg kell tartani, két informátor szerint azonban a Nissan nem tervezi, hogy „műszaki támogatást nyújtson az Amperének”. A Nissan „e-Power” hibrid technológiája (soros hibrid) szintén nem lesz elérhető a Renault, a Geely és az Aramco vegyesvállalata számára.
A Nissan függetlenségi vágyának hátterében az állhat, hogy a japán OEM szerint a szövetség kimerült, de továbbra is lát előnyt a közös alkatrészbeszerzésben. A Nissan vezetősége azonban egyre inkább azon a véleményen van, hogy „a Renault nem viseli a rá eső részt az innováció és a fejlesztés költségeiből”.
Hivatalosan minden rendben
A Reutersnek adott közös nyilatkozatában a két autógyártó jelezte, hogy folytatják a munkát a partnerségi feltételek véglegesítésért, amelyek mindkét céget versenyképesebbé teszik – de hogy ez pontosan mit jelent, az nyitva maradt. A hírügynökség információi szerint a Nissan még az idén nyilvánosságra hozhat egy tervet, amely önállóbb irányba terelné a céget.
A partnerek korábbi közlésük szerint, azt szeretnék, hogy a mostani keretszerződésre építve 2023 első negyedévének végére egy végleges, teljes részletességű megállapodás jöjjön létre. Kérdés, hogy a Nissan felől kiszivárgott hírek ezt mennyire segítik.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!