Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olcsó hidrogénes autókat akar gyártani a Toyota
A japán gyártó hidrogénnel hajtott, alacsonyabb költségű, tömegpiacra szánt személygépkocsikat és SUV-okat tervez. A technológiát idővel buszokra és teherautókra is kiterjesztené.
A 2020-as évek elejére kifejlesztené következő generációs Mirai hidrogéncellás (FCV) autóját a Toyota, remélve, hogy megmutathatja riválisainak, mégsem életképtelen ez a technológia. Az autógyártó a következő Mirai hatótávolságát a jelenlegi 500-ról 700-750 kilométerre akarja bővíteni, 2025-re már el akarja érni az ezres mérföldkövet is. A vállalat ezen felül többek között azzal tenné népszerűbbé az FCV-ket, hogy olcsóbbá teszi azokat.
– A limitált darabszámú gyártásról átállunk a tömegtermelésre, csökkentjük a drága alapanyagok, mint például a platina mennyiségét, a rendszert pedig még összetettebbé és erősebbé tesszük – mondta el Yoshikazu Tanaka, a Mirai főmérnöke.
A japánok eközben nagyjából 2025 körül szeretnének más FCV modelleket is bevezetni, többek között SUV, pickup és haszongépjárműveket is. A gyártó kisebb csomagszállító járművekhez és nagyobb teherautókhoz is készített prototípust, melyek már az utakon vannak.
– Annyi alkatrészt fogunk használni a már létező személygépjárműveinkből és más modelljeinkből az üzemanyagcellás kamionokban, amennyit csak lehet – hangsúlyozta Ikuo Ota, a Toyota üzemanyagcellás projektjeinek vezető tervezője. – Máshogy nem fogjuk tudni kihasználni a tömeggyártás előnyeit.
Attól a hittől vezérelve, hogy a hidrogén kulcsfontosságú tiszta energiaforrás lesz az elkövetkező száz évben, a Toyota már az 1990-es évektől kezdve foglalkozik az FCV-k fejlesztésével.
Az LMC Automotive előrejelzései szerint az FCV-k a globális autóeladásoknak csupán 0,2 százalékát tehetik ki 2027-re, míg az elektromos autók aránya 11,7 százalékos lehet. A Nemzetközi Energiaügynökség jóslatai szerint is kevesebb hidrogéncellás autó lesz 2040-re az utakon, mint akkumulátoros és hibrid.
Több autógyártó, beleértve a Nissant és a Teslát is, úgy véli, hogy az elektromos autók jelentik a legjobb zéró-emissziós alternatívát, így csak néhányan, például a Honda és a Hyundai gyártanak hidrogénhajtású modelleket. A Toyota szerint azonban több országban, például Kínában is meg fog nőni a kereslet irántuk, köszönhetően a kulcsfontosságú akkumulátor-alapanyagok, mint a kobalt hiányának, és az amiatt megugró költségeknek.
Igaz, hogy jelenleg még nagyon drága az üzemanyagcellák előállítási költsége is, a Mirai árát főként a felhasznált platina, titán és szénszálas anyagok dobják meg. Ezek felhasználásából később is csupán 10-20 százalékot lehet majd lefaragni, hogy ugyanazt a teljesítményt érjék el, így az igazi vízválasztót a tömeggyártás adta lehetőségek kihasználása jelenti majd.