Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olaszországban építhet gigagyárat a Stellantis
A Stellantis egyeztetéseket folytat Rómával egy olaszországi akkumulátorgyár építéséről. A világ egyik legnagyobb autógyártója akár állami támogatást is kaphat az elektromos expanzióját támogató létesítmény megépítéséhez.
Az idén év elején a Fiat Chrysler és a PSA Csoport egyesülésével megalakult Stellantis már rendelkezik kettő európai akkumulátorgyártási projekttel. Még tavaly a PSA a Total olajipari vállalattal egyezett meg egy közös vállalat létrehozásáról, amihez egy franciaországi és egy németországi akkumulátorcella-gyár fog tartozni.
Idén áprilisban a Stellantis közölte, hogy az 5 milliárd euróból felépülő, együttesen 48 gigawattóra gyártási kapacitású kettő üzem mellett továbbiakat is terveznek Európában és az Egyesült Államokban, melyek építéséről még az idén döntés fog születni.
Egy Reuters-nek nyilatkozó forrás szerint az egyik új egység Olaszországban épülhet meg. Mint elmondta, a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares, és elnöke, John Elkann nemrég virtuális megbeszélést tartott Giancarlo Giorgetti olasz iparügyi miniszterrel.
A bennfentes nyilatkozó szerint a tárgyalások még csak az alapvető feltételek tisztázásának szakaszában járnak és semmi nem dőlt még el. Hozzátette: „alapul véve, hogy a vállalatcsoport számos járművet gyárt Olaszországban, közös érdek fűződik egy olasz gigagyár feltételeinek megvitatásához.”
Az állam is beszállhat az építésbe
Egy másik kormányközeli forrás elárulta, hogy a vállalatvezetők és a miniszter egy lehetséges állami támogatásról is beszéltek.
A gazdaságélénkítő csomagja részeként az olasz kormány 24 milliárd eurót költ a tisztább energiaforrások és mobilitás támogatására, melyből egymilliárdot szán a nap- és szélenergia, valamint az akkumulátorgyártás támogatására.
A Stellantis 2025-re szinte minden európai modelljét kínálni fogja elektromos hajtáslánccal is, 2030-ra pedig az európai eladások hetven százalékát tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fogják kitenni.