Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nyögi még a WLTP-t az Audi, púp a hátára a sztrájk
Nem kezdi jókedvűen 2019-et az Audi, az eladások tavaly ősztől drasztikus csökkenést mutattak. Ez egyértelműen a WLTP-szabványra (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása, Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) való átállásnak tudható be. A megcsúszásnál jóval nagyobb esés rögtön szeptemberben megmutatkozott, miután a hó elejétől már alkalmazni kellett az új megfelelőségi szabványt.
Az Audi 2018 szeptemberi európai eladásai megfeleződtek, de a globális eladás is 22 százalékkal csökkent. Németországban hirtelen 69 százalékkal zuhanva kis túlzással leálltak az eladások, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban 53, Spanyolországban 60 százalékkal adtak el kevesebb Audit ősz elején.
A Rupert Stadler után színre lépett új Audi-főnök, Bram Schot úgy nyilatkozott, a következő években drasztikusan növelni kell a nyereséget. Ezt viszont az értékesítés növelése mellett költségcsökkentéssel akarja elérni a 2018-2022 közötti időszakban. Ez a terv még meredekebb, mint amit Stadler felvázolt, a működési eredmény az új tervezet szerint 15 milliárd euróval magasabb az előzőleg tervezett 10-nél. Schot ezt mondta: "Gyorsabb döntésekre van szükség és többet kell kockáztatnunk."
A pénzügyi igazgató, Alexander Seitz a német Manager Magazinnak csak ennyit mondott: "Újfent optimizálnunk kell." Ami a szaklap szerint azt jelenti, hogy a jövőben a meghirdetett állásokra nem vesznek fel munkaerőt, ám emellett a német munkavállalóknak 2025-ig garantálják állásukat.
Ebben a helyzetben jól jön, hogy az Audi a VW-konszern másik tagjával, a Porschéval összefogva fejleszti elektromos modelljeit, hiszen ez közvetlen költségmegtakarítás, így valószínűleg a kevésbé népszerű Audi-modelleket és motorokat sem kell majd kivezetni a palettáról. A márka a luxusosztály tagjaitól is jobb eredményeket vár a jövőben, nem beszélve az elektromos meghajtású autók gyorsabb piacra dobásának részben külső gazdasági, versenyképességi tényezők által diktált kényszeréről. Az Audi eddig 800 ezer elektromos személygépjárművet ígért 2025-ig, Schot most viszont azt mondta, többet fognak gyártani addig.