Gyártók Nincs kiút az elektromos átállásból a Toyota számára sem

Nincs kiút az elektromos átállásból a Toyota számára sem

autopro.hu/P.B. | 2023.06.24 12:19

Nincs kiút az elektromos átállásból a Toyota számára sem

Fotó: Toyota Europe Newsroom

A Toyota és az elektromos átállás kapcsolata finoman szólva is kettős: egyrészt a japán OEM az egyik élharcosa az elektrifikációnak a hibrid technológiájának köszönhetően – elég csak a Prius sikereire gondolni. Másrészt a Toyota többször is hangsúlyozta, hogy nem célja a teljes kínálatát elektrifikálni.

Hirdetés

Európában a Toyotának is be kell állnia a sorba, hiszen 2035 után hagyományos hajtású autókat nem lehet majd újonnan forgalomba helyezni az EU területén. A Toyota a tervei szerint 2030 után is többségében olyan autókat fog kínálni, amik részben belső égésű motorral működnek. Ugyanakkor Európában – egyik fő piacán – kénytelen más politikát folytatni a világ legnagyobb autógyártója.

Bár a Toyota a hidrogénre alapuló mobilitásban is élen jár, egész egyszerűen nincs megfelelő infrastruktúra az EU-ban ahhoz, hogy 2035-re komolyabb mennyiségű hidrogén üzemanyagcellás autót értékesítsen itt a Toyota, így várhatóan szinte csak akkumulátoros elektromos autók alkotják majd a gyártó európai kínálatát – természetesen senki sem számol a Mirai eltűnésével, de a Toyota összeladásaihoz képest marginális tételről van szó.

Nem jó ötlet az Euro 7

Matt Harrison, a Toyota Europe operatív vezérigazgatója az Automobile News Europe Kongresszuson beszédében elmondta, hogy az autógyártó nem támogatja az EU által javasolt Euro 7-es szabványt, amely többek között arra kényszeríti az OEM-eket, hogy a 2021-es értékekhez képest 55 százalékkal csökkentsék az átlagos szén-dioxid-kibocsátásukat 2030-ra.

A Toyota csak egy a sok ellenző közül, ennek ellenére Harrison nem számít arra, hogy a tervezett normát teljesen eltörölnék, hanem úgy véli, inkább „valami reálisabbra” enyhítik.

Készen állnak

Az említett kiívások ellenére Harrison az eseményen úgy fogalmazott, hogy a Toyota készen áll arra, hogy 2035-től száz százalékban tisztán elektromos autókat értékesítsen az európai piacon. Becslése szerint az autógyártó kínálatában az elektromos modellek részesedése a 2022-es nulláról 2025-ben 15, 2030-ban pedig 55 százalékra fog nőni – írja a motor1.

Ez egybeesik a vállalat nemrégiben nyilvánosságra hozott terveivel, amelyek szerint 2030-ra világszerte 1,7 millióra növelik az akkumulátoros elektromos járművek gyártását – ekkorra a várakozások szerint a szilárdtest akkumulátorok akár 1500 kilométeres hatótávolságot tesznek majd lehetővé.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink