Gyártók A Toyota szerint a hibridek jobbak, mint az e-autók

A Toyota szerint a hibridek jobbak, mint az e-autók

autopro.hu | 2023.06.14 07:22

A Toyota szerint a hibridek jobbak, mint az e-autók

Fotó: Toyota Europe Newsroom

Egy meglehetősen vitatott levelet küldött amerikai kereskedőinek a Toyota, amelyben kifejezi ellenérzéseit a tisztán elektromos járművekkel szemben, és inkább a hibridek vásárlására ösztönzik az embereket.

Hirdetés

Az International Council on Clean Transportation (ICCT) friss elemzésében rendkívül negatív minősítést kapott a Toyota. A Global Automaker Ratings című jelentésben az autógyártók sikerét értékelik az elektromos átállás terén. A Toyota csak a 15. helyet szerezte meg a húszból a listán, amit egyébként a Tesla vezet.

Most a Toyota egy olyan levelet küldött az amerikai kereskedőknek, amiben az autógyártó bemutatja, miért jobbak a hibrid járművek a tisztán elektromos autóknál. Az érvelés nem meglepő, hiszen a Toyota amerikai portfóliójában csak egyetlen elektromos autó, a bZ4X található, ugyanakkor a hibridek terén a Prius-szal úttörőnek számít a gyártó.

A Toyota a brosúrájában azt állítja, hogy egyetlen elektromos autó akkumulátorának megépítéséhez szükséges nyersanyagokból 90 hibridautó akkumulátorát lehetne előállítani. Ezért a vállalat azt javasolja, hogy a jövőbe vezető átmeneti technológiaként válasszanak vegyesen tisztán elektromos járműveket, plug-in hibrideket és hibrideket. Emellett fontosnak tartják, hogy az embereknek a státusztól és a jövedelemtől függetlenül lehetőségük legyen környezetbarát módon közlekedni, ami jelenleg nem valósítható meg tisztán elektromos autókkal.

Az infrastruktúra sem megfelelő

A Toyota az Egyesült Államokban a töltési infrastruktúrával is elégedetlen. A legtöbb nyilvános töltőoszlopnál a vezetőknek nyolctól harminc órán át kell várakozniuk, amíg az autók teljesen feltöltődnek, és csak a töltőoszlopok tizenkét százaléka biztosít gyors töltést.

A Tesla befektetői kapcsolatokért felelős vezetője, Martin Viecha felfoghatatlannak találta a Toyota brosúráját. A Twitteren kifejezte kétségét azzal kapcsolatban is, hogy egyáltalán tényleg a Toyota írta-e a levelet. Először is kiszámolta, hogy az elektromos járművek végül kevesebb nyersanyagot igényelnek, mert nem égetnek el fosszilis üzemanyagokat minden út során. Emellett vitatja a hosszú töltési időkre vonatkozó érvet is, megjegyezve, hogy az elektromos járműveket általában este töltik, így minden reggel teljesen feltöltött állapotban indulnak el velük. Ezért szerinte a gyors töltőállomások csak néhány esetben szükségesek, Viecha elégségesnek tartja a jelenlegi kínálatot.

Nem korrekt módon számolt a Toyota?

Végül Viecha kritikájában megemlíti az árakat is. A Toyota brosúrája átlagos értékeket adott meg, miszerint az akkumulátor nélküli autók átlagosan 48 ezer dollárba kerülnek, míg a tisztán elektromos autók átlagos ára 58 ezer dollár.

A Tesla szakértője szerint ezzel szemben az összes támogatás levonása után a Tesla Model 3 már körülbelül 37.500 dollárért elérhető, vagyis a Toyota számításai vagy nem voltak pontosak, vagy figyelmen kívül hagyták a támogatásokat – írja az eFahrer.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink