Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Toyota szerint a hibridek jobbak, mint az e-autók
Egy meglehetősen vitatott levelet küldött amerikai kereskedőinek a Toyota, amelyben kifejezi ellenérzéseit a tisztán elektromos járművekkel szemben, és inkább a hibridek vásárlására ösztönzik az embereket.
Az International Council on Clean Transportation (ICCT) friss elemzésében rendkívül negatív minősítést kapott a Toyota. A Global Automaker Ratings című jelentésben az autógyártók sikerét értékelik az elektromos átállás terén. A Toyota csak a 15. helyet szerezte meg a húszból a listán, amit egyébként a Tesla vezet.
Most a Toyota egy olyan levelet küldött az amerikai kereskedőknek, amiben az autógyártó bemutatja, miért jobbak a hibrid járművek a tisztán elektromos autóknál. Az érvelés nem meglepő, hiszen a Toyota amerikai portfóliójában csak egyetlen elektromos autó, a bZ4X található, ugyanakkor a hibridek terén a Prius-szal úttörőnek számít a gyártó.
A Toyota a brosúrájában azt állítja, hogy egyetlen elektromos autó akkumulátorának megépítéséhez szükséges nyersanyagokból 90 hibridautó akkumulátorát lehetne előállítani. Ezért a vállalat azt javasolja, hogy a jövőbe vezető átmeneti technológiaként válasszanak vegyesen tisztán elektromos járműveket, plug-in hibrideket és hibrideket. Emellett fontosnak tartják, hogy az embereknek a státusztól és a jövedelemtől függetlenül lehetőségük legyen környezetbarát módon közlekedni, ami jelenleg nem valósítható meg tisztán elektromos autókkal.
Az infrastruktúra sem megfelelő
A Toyota az Egyesült Államokban a töltési infrastruktúrával is elégedetlen. A legtöbb nyilvános töltőoszlopnál a vezetőknek nyolctól harminc órán át kell várakozniuk, amíg az autók teljesen feltöltődnek, és csak a töltőoszlopok tizenkét százaléka biztosít gyors töltést.
A Tesla befektetői kapcsolatokért felelős vezetője, Martin Viecha felfoghatatlannak találta a Toyota brosúráját. A Twitteren kifejezte kétségét azzal kapcsolatban is, hogy egyáltalán tényleg a Toyota írta-e a levelet. Először is kiszámolta, hogy az elektromos járművek végül kevesebb nyersanyagot igényelnek, mert nem égetnek el fosszilis üzemanyagokat minden út során. Emellett vitatja a hosszú töltési időkre vonatkozó érvet is, megjegyezve, hogy az elektromos járműveket általában este töltik, így minden reggel teljesen feltöltött állapotban indulnak el velük. Ezért szerinte a gyors töltőállomások csak néhány esetben szükségesek, Viecha elégségesnek tartja a jelenlegi kínálatot.
Nem korrekt módon számolt a Toyota?
Végül Viecha kritikájában megemlíti az árakat is. A Toyota brosúrája átlagos értékeket adott meg, miszerint az akkumulátor nélküli autók átlagosan 48 ezer dollárba kerülnek, míg a tisztán elektromos autók átlagos ára 58 ezer dollár.
A Tesla szakértője szerint ezzel szemben az összes támogatás levonása után a Tesla Model 3 már körülbelül 37.500 dollárért elérhető, vagyis a Toyota számításai vagy nem voltak pontosak, vagy figyelmen kívül hagyták a támogatásokat – írja az eFahrer.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!