Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem siet az elektrifikációval a Ford
A Ford sok riválisához képest lemaradásban van modellpalettája elektrifikálásában. Bár a technológiai átállást a szigorodó előírások is megkövetelik, az amerikai OEM úgy tűnik, nem érzi, hogy rá kellene kapcsolnia.
A Ford 200 ezer darabnál leállította a megrendelések fogadását az F-150 pickup idén bemutatott akkumulátoros elektromos változatára, az F-150 Lightningra. A döntés érthetőnek tűnik, tekintve, hogy évente mindössze 80 ezer példányt tud gyártani a platós kisteherautóból. Ugyancsak nem fogad újabb megrendeléseket a kisebb Maverick pickupra, ami sztenderd felszereltségként kapott hibrid hajtást tervezőitől.
A Mustang Mach-E iránt csakugyan kapacitást meghaladó kereslet mutatkozik. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója nemrég egy Twitter-bejegyzésben úgy fogalmazott: „Nehéz a Mustang Mach-E-t a rendkívül magas igényeknek megfelelő ütemben készíteni.” Ugyanebben a bejegyzésében leírta, hogy 2023-ra évi 200 ezer darabot, a 2021-ben gyártott mennyiség háromszorosát fogják legyártani a tisztán elektromos SUV-ból.
A 200 ezer soknak tűnik, ám a Ford a legkeresettebb pickupjából, az amerikai piacra tervezett F-150-ből mindössze egy negyedév alatt készít ennyit.
Ami nem éri meg, abba nem fektetnek
Az elektromosjármű-termelés elhúzódó felfuttatásának persze érthető okai vannak. Egy új modell gyártásának megkezdése amúgy sem egyszerű feladat, hiszen a megfelelő gyártókapacitás kialakításáról, a munkáskezekről és a szükséges alkatrészek beszerzéséről egyaránt gondoskodni kell. A villanyhajtású modelleknél ehhez hozzájön, hogy a szokásostól teljesen eltérő hajtásláncról van szó, illetve az esetleges, termelésben mutatkozó szűk keresztmetszetek is – mint amilyen az akkumulátorok esetében is megfigyelhető.
Mindazonáltal a Ford elektromos modellek gyártásának elhúzódó felfutása mögött egy másik ok is meghúzódhat a gyártásszervezési nehézségek mellett – olvasható a Detroit News cikkében.
Ellenben a Teslával és más elektromosautó-gyártókkal, a Fordnak sok tradicionális hajtású járműve is van, amit alternatívaként felkínálhat vásárlóinak. Ilyen például a népszerű F-150 vagy az új Bronco, ami iránt szintén nagy kereslet mutatkozik. Népszerűségük mellett ezen típusok mellett szól a nagyobb árrés is.
Kevin Tynan, a Bloomeberg Intelligence elemzője szerint a tradicionális autógyártók nem fognak jobban rákapcsolni az e-autók gyártásában, amíg az nem válik gazdaságosabbá. „Ha a Ford évi egymillió F-150 Lightningot értékesíthetne, nem tenné” – fogalmazott Tynan.
„Az oka annak, hogy olyan kevés az elektromos autó az USA-ban az, hogy az autógyártók ezt így akarják” – folytatta Tynan.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!