Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem minden autógyártó vált át teljesen az érintőképernyőre
A képernyők túlzott használata biztonsági problémává vált. Hajlamosak vagyunk levenni a szemünket az útról, hogy almenükben navigáljunk egy gyakran használt funkció eléréséhez. Ez egy valódi probléma, amelyre az Euro NCAP nemrégiben hívta fel a figyelmet. Az európai független biztonsági szervezet 2026-tól az autógyártókat azzal bünteti, hogy csökkenti azon autók biztonsági besorolását, amelyek nem rendelkeznek fizikai kezelőszervekkel bizonyos funkciókhoz.
Gyártanak-e még olyan autót, ahol az érintőképenyőket teljesen elhagyják? Nem sokan, de azért még találhatunk párat. A Dacia például központi kijelző nélkül adja a Sandero ferdehátúját, a Logan szedánt, a Jogger kombit vagy a Duster SUV-t, feltéve, hogy ha a legolcsóbb változatot választjuk.
Míg a Sandero, a Logan és a Jogger már néhány éve létezik, a legújabb Duster egy vadonatúj autó, amely most kerül forgalomba. A konfigurátorok egyre több európai országban működnek. Nem a Renault az egyetlen cég, amely ezt teszi, hiszen a Fiat a legolcsóbb Pandához is képernyő nélküli konfigurátort kínál. A 2011 óta harmadik generációjában lévő városi autó életciklusát nemrég hosszabbították meg 2026-ig.
A Volkswagen up! néhány hónapja kifutott a gyártásból, és azt is alapkivitelben, középső kijelző nélkül kínálták. A tulajdonosok azonban csatlakoztathattak egy okostelefont, és kivehető infotainmentté alakíthatták át. A Dacia ugyanezt a funkciót kínálja az érintőképernyő nélkül rendelt autókhoz. Ezt Media Controlnak hívják, és egy „zsebből előbújó képernyőként" szolgál, hiszen már mindenkinél ott lapul egy okostelefon. A Volkswagen a 2021-es mikrochiphiány miatt kénytelen volt Brazíliában a Nivus crossovert és a Fox ferdehátút középső kijelző nélkül árulni. A Nivus esetében ez különösen furcsa volt, mivel teljesen digitális műszeregységgel rendelkezett, de érintőképernyő nélkül.
Elavultnak tűnhet
Bár egy autó belseje képernyő nélkül 2024-ben elavultnak tűnhet, azonban az infotainment hiánya azt jelenti, hogy valami jobbat kapunk – gombokat. A régimódi kezelőszervek funkcionálisabbak, függetlenül attól, hogy az autógyártók marketingje arról szól, hogy milyen nagyszerűek a hatalmas érintőképernyők. Az autógyártók hivatalosan soha nem fogják elismerni, hogy olcsóbb ugyanazokat a képernyőket használni a teljes termékportfólióban, mint külön kapcsolórendszereket fejleszteni.
Bár tökéletes kompromisszum nem létezik, néhány autógyártó, például a Hyundai megpróbál mindkét világnak megfelelni. A nemrég frissített Tucson megtartotta a képernyőpárost, de több gombot kapott, mint korábban. Nem csak ez, de a dél-koreai márka hosszú távú elkötelezettségét fejezte ki a fizikai kezelőszervek mellett, azzal érvelve, hogy a gombokat könnyebb használni vezetés közben.
A BMW másképp látja a dolgokat, hiszen az X1 és X2 crossoverekben, valamint a 2-es sorozat Active Tourer kisautóban már kiirtotta az iDrive vezérlőt. Az 1-es sorozatból és a 2-es sorozat Gran Coupéból még idén, a következő generációs modellek megjelenésekor törlik a forgatható gombokat, valamint a Neue Klasse platformra épülő következő generációs e-autókban sem lesz – írja a Motor1.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!